Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd Völkl Kenja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngemarH79" data-source="post: 915758"><p>För att kunna rekommendera skidor så vore det bra om du gav oss mer info. Vilken offpiståkning kommer det att handla om stora svängar i öppna fält, skogsåkning i Kanada, skogsåkning i Sverige eller något helt annat?</p><p>Pisterna är de smala eller breda, långa eller korta, mjuka eller stenhårda och isiga? Framförallt hur föredrar du att åka och vilka egenskaper föredrar du. Kortsväng, medelstora svängar eller super-g, lättåkta skidor eller sådana du får kämpa lite med. mjuka eller stenhårda osv.</p><p>Nu kanske detta blev en mindre uppsats men ju mer detaljer vi får veta om din åkning desto bättre tips kommer du att få.</p><p></p><p>Ett exempel:</p><p><em>Hej jag ska till Åre i vinter och letar efter en skida som jag framförallt kommer att använda utanför pisten. Mestadels i skogen men även ovan trädgränsen. Söker en skida med mycket känsla men som även klarar uppkörd offpist och skräpsnö. Hade tidigare ett par Völkl Katana 186, lagom hårda och väldigt lättkörda men de var alldeles för tröga i pisten. Stora svängar i pisten är inte i min smak, jag tänker mig en radie på runt 19-25m, midja på runt 110-120 och längd någonstans runt 190cm. Gärna lite rocker men inga förlängda blades tack</em></p><p>Detta var ungefär vad jag gick å tänkte på förra året</p><p>Så ge oss lite info så kommer det nog förslag</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngemarH79, post: 915758"] För att kunna rekommendera skidor så vore det bra om du gav oss mer info. Vilken offpiståkning kommer det att handla om stora svängar i öppna fält, skogsåkning i Kanada, skogsåkning i Sverige eller något helt annat? Pisterna är de smala eller breda, långa eller korta, mjuka eller stenhårda och isiga? Framförallt hur föredrar du att åka och vilka egenskaper föredrar du. Kortsväng, medelstora svängar eller super-g, lättåkta skidor eller sådana du får kämpa lite med. mjuka eller stenhårda osv. Nu kanske detta blev en mindre uppsats men ju mer detaljer vi får veta om din åkning desto bättre tips kommer du att få. Ett exempel: [i]Hej jag ska till Åre i vinter och letar efter en skida som jag framförallt kommer att använda utanför pisten. Mestadels i skogen men även ovan trädgränsen. Söker en skida med mycket känsla men som även klarar uppkörd offpist och skräpsnö. Hade tidigare ett par Völkl Katana 186, lagom hårda och väldigt lättkörda men de var alldeles för tröga i pisten. Stora svängar i pisten är inte i min smak, jag tänker mig en radie på runt 19-25m, midja på runt 110-120 och längd någonstans runt 190cm. Gärna lite rocker men inga förlängda blades tack[/i] Detta var ungefär vad jag gick å tänkte på förra året Så ge oss lite info så kommer det nog förslag [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd Völkl Kenja?
Tillbaka
Topp