Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd Völkl Kenja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="guldhamster" data-source="post: 920301" data-attributes="member: 128366"><p>Yes, tackar för tipset. 170cm både låter och känns kort i efterhand, var nog billig deal som satte lite griller i tankarna. Kör på något i ~185cm stilen. </p><p>Boson du säger (verkar snarare vara en generell åsikt/trend) att en bredare är det som gäller om man vill leta sig utanför pisterna emellanåt, och har lite frågor angående detta. </p><p></p><p>Jag är hittills en piståkare (svenne-turist med ~10 dagar/år i backarna - så ca 150 dagar in total) som nästan uteslutande åkt på 70mm skidor. Men denna vinter så tillbringar jag 4-5 månader i Flaine (langley-jobb). Så det lär bli massor off-pist antar jag, vilket jag i för övrigt är väldigt sugen på att lära mig. Tycker bara det känns smålustigt att öka midje-måttet så pass mycket, i mina ögon sätt.</p><p></p><p>Har fastnat för Völkls' 'Japan-serie' och undrar mest hur brett ni tycker jag ska lägga mig? </p><p>För tillfället väger jag mellan 88mm Kendo och 98mm Mantra. Spontant lutar jag nog åt Kendo pga. jag tror att det passar mer i min åkstil; korta, snabba och kontrollerade svängar + vill inte förlora härlig kortslalom åken i pisten + jag är ganska nätt med 68kg. </p><p></p><p>Men ber om lite råd från er skid-gurus, det handlar ju om en någorlunda stor summa pengar ändå och jag nojjar alltid upp mig innan inköp. Jag kan ändra mig 10 ggr fram och tillbaka innan jag väljer ny tandkräm, diskmedel eller lösgodis. </p><p>Är den extra centimetern värd att uppgradera till? Kommer jag få det jobbigare med kort-svängar (t.ex. skutta runt i skogen) med extra bredd? Mantra har Tip-Rocker medan Kendo är Full-Camber, talar det till fördel för någondera? </p><p>thx /guldis</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="guldhamster, post: 920301, member: 128366"] Yes, tackar för tipset. 170cm både låter och känns kort i efterhand, var nog billig deal som satte lite griller i tankarna. Kör på något i ~185cm stilen. Boson du säger (verkar snarare vara en generell åsikt/trend) att en bredare är det som gäller om man vill leta sig utanför pisterna emellanåt, och har lite frågor angående detta. Jag är hittills en piståkare (svenne-turist med ~10 dagar/år i backarna - så ca 150 dagar in total) som nästan uteslutande åkt på 70mm skidor. Men denna vinter så tillbringar jag 4-5 månader i Flaine (langley-jobb). Så det lär bli massor off-pist antar jag, vilket jag i för övrigt är väldigt sugen på att lära mig. Tycker bara det känns smålustigt att öka midje-måttet så pass mycket, i mina ögon sätt. Har fastnat för Völkls' 'Japan-serie' och undrar mest hur brett ni tycker jag ska lägga mig? För tillfället väger jag mellan 88mm Kendo och 98mm Mantra. Spontant lutar jag nog åt Kendo pga. jag tror att det passar mer i min åkstil; korta, snabba och kontrollerade svängar + vill inte förlora härlig kortslalom åken i pisten + jag är ganska nätt med 68kg. Men ber om lite råd från er skid-gurus, det handlar ju om en någorlunda stor summa pengar ändå och jag nojjar alltid upp mig innan inköp. Jag kan ändra mig 10 ggr fram och tillbaka innan jag väljer ny tandkräm, diskmedel eller lösgodis. Är den extra centimetern värd att uppgradera till? Kommer jag få det jobbigare med kort-svängar (t.ex. skutta runt i skogen) med extra bredd? Mantra har Tip-Rocker medan Kendo är Full-Camber, talar det till fördel för någondera? thx /guldis [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd Völkl Kenja?
Tillbaka
Topp