Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd Völkl Kenja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MrLarsen" data-source="post: 920305" data-attributes="member: 122539"><p>Jeg ville gått for Mantra hvis du står mellom Kendo og Mantra. Den ekstra centimeteren merker du ikke så veldig mye til under foten. Jeg klarer fint å kjøre korte, kjappe svinger med mine EP Pro (127mm under foten) i pisten, litt mer jobb å få de fra kant til kant, men det er ikke noe problem. I tillegg gjør nok rocker i tuppen at Mantra'n faktisk er lettere å håndtere i skogen enn Kendo.</p><p></p><p>Hvis du er fast bestemt på Völkl ski kan du jo også ta en titt på Bridge, veldig mange vil nok bli overrasket over hvor artige twintip/"freestyle" ski er selv for noen som aldri kjører baklengs. De vil nok ikke være like stabile som Mantra, men flyter nok sikkert bedre siden de har noe mer rocker og vil anta at de også er mer lettkjørt uten at jeg har prøvd begge skia i 11/12 modell.</p><p></p><p>Men; du har vel kanskje fortsatt de gamle bakkeskia dine? Da kan du jo vurdere en liten quiver på to ski, og se etter noe over 100mm midtbredde som flyter bedre for de dagene du vil kjøre off-pist, og heller bruke de gamle bakkeskia ellers. Du bør ikke frykte at skia blir mindre håndterbare i skogen bare fordi de blir feitere. De mest lekne skia jeg noensinne har kjørt i skog er fortsatt EP Pro (gitt at det ikke er is, men da kjører du kanskje ikke offpist uansett?), og det er jo en feiting uten like.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MrLarsen, post: 920305, member: 122539"] Jeg ville gått for Mantra hvis du står mellom Kendo og Mantra. Den ekstra centimeteren merker du ikke så veldig mye til under foten. Jeg klarer fint å kjøre korte, kjappe svinger med mine EP Pro (127mm under foten) i pisten, litt mer jobb å få de fra kant til kant, men det er ikke noe problem. I tillegg gjør nok rocker i tuppen at Mantra'n faktisk er lettere å håndtere i skogen enn Kendo. Hvis du er fast bestemt på Völkl ski kan du jo også ta en titt på Bridge, veldig mange vil nok bli overrasket over hvor artige twintip/"freestyle" ski er selv for noen som aldri kjører baklengs. De vil nok ikke være like stabile som Mantra, men flyter nok sikkert bedre siden de har noe mer rocker og vil anta at de også er mer lettkjørt uten at jeg har prøvd begge skia i 11/12 modell. Men; du har vel kanskje fortsatt de gamle bakkeskia dine? Da kan du jo vurdere en liten quiver på to ski, og se etter noe over 100mm midtbredde som flyter bedre for de dagene du vil kjøre off-pist, og heller bruke de gamle bakkeskia ellers. Du bør ikke frykte at skia blir mindre håndterbare i skogen bare fordi de blir feitere. De mest lekne skia jeg noensinne har kjørt i skog er fortsatt EP Pro (gitt at det ikke er is, men da kjører du kanskje ikke offpist uansett?), og det er jo en feiting uten like. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd Völkl Kenja?
Tillbaka
Topp