Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd vs Bredd...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 403720" data-attributes="member: 47005"><p>Intressant....</p><p></p><p>Skidans skärning måste ju spela en enorm roll för att få fram totalsumman av cm2 så jag tror faktiskt inte att denna ekvationen fyller nån större funktion. Jag tror inte heller att flytet endast handlar om area.</p><p></p><p>Håller med om att man lägger för mycket fokus på längd. Tror faktiskt att bredden har betydligt större betydelse när det kommer till bärighet än längden. Självklart måste man hålla sig inom vissa gränser (antar att nån snorunge kommer skriva: "så du menar att en skida som är 11 cm bred och 25 cm lång har bättre bärighet än mina mojo").</p><p></p><p>Är det någon som vet vart man skulle kunna få ut statistik på area på olika skidmodeller? Skulle vara intressant om man kunde ta fram någon sorts mall för att gämföra area på just skidor. Antar att det närmaste man kan komma är att ta din ekvaktion och lägga till nos och bak måtten på skidan. </p><p></p><p>Någon som har något bra förslag????</p><p></p><p>Jeffa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 403720, member: 47005"] Intressant.... Skidans skärning måste ju spela en enorm roll för att få fram totalsumman av cm2 så jag tror faktiskt inte att denna ekvationen fyller nån större funktion. Jag tror inte heller att flytet endast handlar om area. Håller med om att man lägger för mycket fokus på längd. Tror faktiskt att bredden har betydligt större betydelse när det kommer till bärighet än längden. Självklart måste man hålla sig inom vissa gränser (antar att nån snorunge kommer skriva: "så du menar att en skida som är 11 cm bred och 25 cm lång har bättre bärighet än mina mojo"). Är det någon som vet vart man skulle kunna få ut statistik på area på olika skidmodeller? Skulle vara intressant om man kunde ta fram någon sorts mall för att gämföra area på just skidor. Antar att det närmaste man kan komma är att ta din ekvaktion och lägga till nos och bak måtten på skidan. Någon som har något bra förslag???? Jeffa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd vs Bredd...
Tillbaka
Topp