Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd vs Bredd...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 403888" data-attributes="member: 46762"><p>Om man vill ha sjukt flyt bara för att slippa massa otrevlig snö i ansiktet så är det klart att man väljer feta grejer. Men långa lagg är ju stabilare och lugnare än kortare, och det tycker iaf. jag spelar in om det är växlande snö. Så hellre 105mm 190cm än 125mm 175cm. (200cm2 mer på de korta).</p><p></p><p>Men, men, brett är alltid fett! Jag har 2280cm2 i area på mina lagg... om jag följer den enkla formeln. I verkligheten är det väl snarare över 2400cm2 hehe...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 403888, member: 46762"] Om man vill ha sjukt flyt bara för att slippa massa otrevlig snö i ansiktet så är det klart att man väljer feta grejer. Men långa lagg är ju stabilare och lugnare än kortare, och det tycker iaf. jag spelar in om det är växlande snö. Så hellre 105mm 190cm än 125mm 175cm. (200cm2 mer på de korta). Men, men, brett är alltid fett! Jag har 2280cm2 i area på mina lagg... om jag följer den enkla formeln. I verkligheten är det väl snarare över 2400cm2 hehe... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längd vs Bredd...
Tillbaka
Topp