Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 36679" data-attributes="member: 13863"><p>...att välja rätt längd. Jag är en fullvuxen grsbb på 186/90 cm/kg och har åkt en del på 185 cm PR. Parken är inte min grej, men de har fått bekänna färg i såväl lössnö som stenhårda branta pister.</p><p></p><p>Mitt intryck är att skidan är extremt lätthanterlig och svänger villigt på alla underlag. Den känns inta alls lång och kan tack vare sin uppbyggnad jämföras med betydligt kortare skidor i känsla. Dock tål den inte att pressas (med min vikt) när det blir hårt. Då släpper kanterna med ett otäckt hackande som följd!</p><p></p><p>I de flesta fall är en kortare skida också mjukare (gjord för lättare åkare) vilket skulle innebära att en 175 cm åtminstone för mig skulle vara på tok för kort för mer avancerad friåkning.</p><p></p><p>Så mitt råd till dig är att välja 185 cm om du vill ha en skida att åka på över hela berget. Skidan är faktiskt mycket lätt (jämfört med de flesta andra fetingar) vilket innebär att du troligtsvis inte känner dig speciellt handikappad vid besök i parken...</p><p></p><p>MVH/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 36679, member: 13863"] ...att välja rätt längd. Jag är en fullvuxen grsbb på 186/90 cm/kg och har åkt en del på 185 cm PR. Parken är inte min grej, men de har fått bekänna färg i såväl lössnö som stenhårda branta pister. Mitt intryck är att skidan är extremt lätthanterlig och svänger villigt på alla underlag. Den känns inta alls lång och kan tack vare sin uppbyggnad jämföras med betydligt kortare skidor i känsla. Dock tål den inte att pressas (med min vikt) när det blir hårt. Då släpper kanterna med ett otäckt hackande som följd! I de flesta fall är en kortare skida också mjukare (gjord för lättare åkare) vilket skulle innebära att en 175 cm åtminstone för mig skulle vara på tok för kort för mer avancerad friåkning. Så mitt råd till dig är att välja 185 cm om du vill ha en skida att åka på över hela berget. Skidan är faktiskt mycket lätt (jämfört med de flesta andra fetingar) vilket innebär att du troligtsvis inte känner dig speciellt handikappad vid besök i parken... MVH/MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
längd?
Tillbaka
Topp