Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Makten" data-source="post: 36684" data-attributes="member: 28357"><p>Jag valde rätt.</p><p></p><p>Efter 1 vecka i Val d`Isère och 4 dagars intensivt snöande:</p><p></p><p>Eftersom jag inte åkt på så breda lagg förut (helt utan platta dessutom) så tog det en dag att ställa om sig. Men sen jävlar vad positivt överraskad jag blev! De funkar ju för böfvelen i skärande kortsväng till och med! I relativt hård pist... På is upplevde jag det förbannade hackande som jag gjorde med screamskidorna... För mjuka helt enkelt. Bara att övergå till gubbsväng i sådana förhållanden alltså.</p><p></p><p>Sen började det snöa. Och det snöade och snöade och snöade. </p><p>Bärigheten var utmärkt. Förträffligt med korta skidor som inte "sjunker" märkte jag när jag brakade ut i skogen.</p><p>Mjukheten gjorde sig dock gällande även off pist när det gick riktigt fort. Att åka rakt ner i 40 graders lutning och sedan försöka svänga resulterade i en generalvurpa.</p><p></p><p>Hoppa har jag knappt vågat mig på ännu eftersom jag har förbannat ont i ryggen efter en knasig landning för ett par veckor sedan. Men vid de små luftfärder jag vågade mig på så var det skönt att känna (eller inte känna) den låga vikten.</p><p></p><p>Jag hade säkert varit lika nöjd med 185:an, men huvudsaken är att jag är nöjd med de jag har.</p><p>De som säger att de inte går att åka på kan helt enkelt inte åka skidor. Skaffa pulka.</p><p></p><p>Mer öl åt folket!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Makten, post: 36684, member: 28357"] Jag valde rätt. Efter 1 vecka i Val d`Isère och 4 dagars intensivt snöande: Eftersom jag inte åkt på så breda lagg förut (helt utan platta dessutom) så tog det en dag att ställa om sig. Men sen jävlar vad positivt överraskad jag blev! De funkar ju för böfvelen i skärande kortsväng till och med! I relativt hård pist... På is upplevde jag det förbannade hackande som jag gjorde med screamskidorna... För mjuka helt enkelt. Bara att övergå till gubbsväng i sådana förhållanden alltså. Sen började det snöa. Och det snöade och snöade och snöade. Bärigheten var utmärkt. Förträffligt med korta skidor som inte "sjunker" märkte jag när jag brakade ut i skogen. Mjukheten gjorde sig dock gällande även off pist när det gick riktigt fort. Att åka rakt ner i 40 graders lutning och sedan försöka svänga resulterade i en generalvurpa. Hoppa har jag knappt vågat mig på ännu eftersom jag har förbannat ont i ryggen efter en knasig landning för ett par veckor sedan. Men vid de små luftfärder jag vågade mig på så var det skönt att känna (eller inte känna) den låga vikten. Jag hade säkert varit lika nöjd med 185:an, men huvudsaken är att jag är nöjd med de jag har. De som säger att de inte går att åka på kan helt enkelt inte åka skidor. Skaffa pulka. Mer öl åt folket! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
längd?
Tillbaka
Topp