Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Längdåkning avgiftbelagd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1311389" data-attributes="member: 59050"><p>Längdåkning är inte någon hobby. Mycket hellre en skyldighet. Man måste vara färdig, om/när ryssar försöker att komma över gränsen.Därför är längdspårarna fria här i Finland, och belysta till klockan 21 överallt här. Jag kom just hem, åkte bara en mil, spårarna var ganska mjuka efter häftiga snöfallen.</p><p></p><p>Det kan jag inte alls förstå, hur kan kommunerna ta pengar, när stadsborna försöker bara göra sin skyldighet. Alpint åkning tycks vara mera för latmaskar. "Liften tar dig upp, gravitationen tar dig ner", klagade en gammal finsk idrottare och nazi Lauri Tahko Pihkala. Och han var rätt.</p><p></p><p>Jag tycker, att alla borde åka längd minst 50 mil varje vinter. Och samhället och kommunerna borde stöda oss i det här!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1311389, member: 59050"] Längdåkning är inte någon hobby. Mycket hellre en skyldighet. Man måste vara färdig, om/när ryssar försöker att komma över gränsen.Därför är längdspårarna fria här i Finland, och belysta till klockan 21 överallt här. Jag kom just hem, åkte bara en mil, spårarna var ganska mjuka efter häftiga snöfallen. Det kan jag inte alls förstå, hur kan kommunerna ta pengar, när stadsborna försöker bara göra sin skyldighet. Alpint åkning tycks vara mera för latmaskar. "Liften tar dig upp, gravitationen tar dig ner", klagade en gammal finsk idrottare och nazi Lauri Tahko Pihkala. Och han var rätt. Jag tycker, att alla borde åka längd minst 50 mil varje vinter. Och samhället och kommunerna borde stöda oss i det här! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Längdåkning avgiftbelagd?
Tillbaka
Topp