Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längdångest All-mountainskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1080864" data-attributes="member: 66286"><p>Jag har också börjat skida efter 20 år med bara bräda. Ungarna har börjat åka skidor och det är ett h-vette att åka lift tillsammans med en unge på bräda.</p><p></p><p>Jag är 186, 105 pannor. Jag fick en bra deal på ett par Dynastar Cham 184. Jag tycker de är grymma i pist (har inte provat dem offpist eftersom är det puder så blir det bräda). Jag tävlade lite i slalom som ung så jag gillar att stå på och Chamsen klarar det utmärkt. </p><p></p><p>Däremot nu när unge nr två håller på att lära sig så åker jag mycket baklänges i barnbacken och där är de helt värdelösa. De hugger bara. </p><p></p><p>Så jag har funderat på att skaffa något mer twin och har blivit sugen på Extrem Opinion.</p><p>Mina skidåkande vänner har öst på med tyckande och vissa säger att jag behöver längre, 190+. Andra säger att 185-190 är vad jag ska ha.</p><p>Men grejen med twin vs Dynastar Cham är ju att formen skiljer sig. Skulle man twinna till Chansen skulle de ju bli 190... Så jag känner mig rätt osäker på vilken längd jag ska ha...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1080864, member: 66286"] Jag har också börjat skida efter 20 år med bara bräda. Ungarna har börjat åka skidor och det är ett h-vette att åka lift tillsammans med en unge på bräda. Jag är 186, 105 pannor. Jag fick en bra deal på ett par Dynastar Cham 184. Jag tycker de är grymma i pist (har inte provat dem offpist eftersom är det puder så blir det bräda). Jag tävlade lite i slalom som ung så jag gillar att stå på och Chamsen klarar det utmärkt. Däremot nu när unge nr två håller på att lära sig så åker jag mycket baklänges i barnbacken och där är de helt värdelösa. De hugger bara. Så jag har funderat på att skaffa något mer twin och har blivit sugen på Extrem Opinion. Mina skidåkande vänner har öst på med tyckande och vissa säger att jag behöver längre, 190+. Andra säger att 185-190 är vad jag ska ha. Men grejen med twin vs Dynastar Cham är ju att formen skiljer sig. Skulle man twinna till Chansen skulle de ju bli 190... Så jag känner mig rätt osäker på vilken längd jag ska ha... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längdångest All-mountainskidor
Tillbaka
Topp