Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längdångest All-mountainskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1080891" data-attributes="member: 13863"><p>Den här tråden börjar nå helt nya dimensioner ... min personlig åsikt är (konstpaus) ... om du bara ska ha ett par skidor (vilket känns långt avlägset, åtminstone för mig) så är ett par omkring 100 mm i midjan en bra kompromiss, men betoning på kompromiss!</p><p></p><p>Visst, det går finfint att köra stenhård pist med ett par feta (riktigt feta) skidor och visst kan det vara kul, men växla till ett par racelagg med smal midja (typ 65 mm) och plattor och det blir som att byta från SUV till Supersport (typ Lambourghini). Och vilket är roligast på hårt och jämnt underlag, hehe! ;-)</p><p></p><p>Och om du sedan får chansen att köra "bottenlöst" powpowerpow vad ska du då ha på fötterna? Gissa!</p><p></p><p>Men tycker du att världens bästa bil heter Volvo V70 och att den fungerar för allt! Jamendå kommer du att bli jättenöjd med ett par AM runt 100 mm ... ;-) Valet är ditt!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1080891, member: 13863"] Den här tråden börjar nå helt nya dimensioner ... min personlig åsikt är (konstpaus) ... om du bara ska ha ett par skidor (vilket känns långt avlägset, åtminstone för mig) så är ett par omkring 100 mm i midjan en bra kompromiss, men betoning på kompromiss! Visst, det går finfint att köra stenhård pist med ett par feta (riktigt feta) skidor och visst kan det vara kul, men växla till ett par racelagg med smal midja (typ 65 mm) och plattor och det blir som att byta från SUV till Supersport (typ Lambourghini). Och vilket är roligast på hårt och jämnt underlag, hehe! ;-) Och om du sedan får chansen att köra "bottenlöst" powpowerpow vad ska du då ha på fötterna? Gissa! Men tycker du att världens bästa bil heter Volvo V70 och att den fungerar för allt! Jamendå kommer du att bli jättenöjd med ett par AM runt 100 mm ... ;-) Valet är ditt! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Längdångest All-mountainskidor
Tillbaka
Topp