Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Längden? Ska jag köpa ny bräda?HJÄLP!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lindberg87" data-source="post: 615413" data-attributes="member: 89400"><p>Beror på hur mycket du väger också, samt kvalite på brädan. Låt oss säga att du är 170 och väger 90kg. Kör du en stuff bräda som är 149-152 så finns risk att du knäcker den. </p><p></p><p>Eftersom du åker fort, pist och offpist så är 155 brädan inte för lång.</p><p>Själv är jag 170 och kör mest park/rails kör en 149cm bataleon bräda. Är man 170 så är 149cm det absoluta minsta brädan man ska välja (för park), nästa säsongs ska jag köra en 152. Skulle du nu välja en bräda som är 152 finns riskerna att puder, offpist pist egenskaperna blir rätt dåliga men det beror på brädan helt och hållet. Jag skulle rekommendera en freestyle bräda som är ca minsta 152 högsta 155. OBS : håll dig borta från märken som stuf, crazy creek, extrem osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lindberg87, post: 615413, member: 89400"] Beror på hur mycket du väger också, samt kvalite på brädan. Låt oss säga att du är 170 och väger 90kg. Kör du en stuff bräda som är 149-152 så finns risk att du knäcker den. Eftersom du åker fort, pist och offpist så är 155 brädan inte för lång. Själv är jag 170 och kör mest park/rails kör en 149cm bataleon bräda. Är man 170 så är 149cm det absoluta minsta brädan man ska välja (för park), nästa säsongs ska jag köra en 152. Skulle du nu välja en bräda som är 152 finns riskerna att puder, offpist pist egenskaperna blir rätt dåliga men det beror på brädan helt och hållet. Jag skulle rekommendera en freestyle bräda som är ca minsta 152 högsta 155. OBS : håll dig borta från märken som stuf, crazy creek, extrem osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Längden? Ska jag köpa ny bräda?HJÄLP!
Tillbaka
Topp