Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Längden? Ska jag köpa ny bräda?HJÄLP!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 615434" data-attributes="member: 64225"><p>Som sagt så har längden på åkaren i princip noll och ingenting att göra med längden på brädan, det är vikten som avgör. Men också brädmodellen. Titta på Rad Air Tanker exempelvis, den kortaste är 162 och tänkt för personer under 65 kilo. Jämfört med exempelvis en Arbor Wasteland 162 som ligger i spannet 64-100+.</p><p></p><p>Om du nu vill åka fort i pist och offpist och du upplever att du just nu har taskig kontroll så ska du ju absolut inte gå ner i storlek! Snarare tvärtom. Frågan är vad du åker på nu? Och hur bred är den? Fotstorlek? Kan vara där problemet ligger. Kan också vara att din nuvaranda bräda är för mjuk, då blir det nervöst när det går undan. Jag skulle kika på en lika lång eller längre bräda, kanske med magnetraction. Det där med rocker tänker jag inte uttala mig om för tillfället, utvärdering pågår. Spontana förslag:</p><p></p><p>Smokin KT-22</p><p>Arbor A-Frame eller Element</p><p>Never Summer Titan, F1, Heritage, SL</p><p>Libtech Skunk Ape (eller gamla Mulleten med camber)</p><p>Rad Air Tanker</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 615434, member: 64225"] Som sagt så har längden på åkaren i princip noll och ingenting att göra med längden på brädan, det är vikten som avgör. Men också brädmodellen. Titta på Rad Air Tanker exempelvis, den kortaste är 162 och tänkt för personer under 65 kilo. Jämfört med exempelvis en Arbor Wasteland 162 som ligger i spannet 64-100+. Om du nu vill åka fort i pist och offpist och du upplever att du just nu har taskig kontroll så ska du ju absolut inte gå ner i storlek! Snarare tvärtom. Frågan är vad du åker på nu? Och hur bred är den? Fotstorlek? Kan vara där problemet ligger. Kan också vara att din nuvaranda bräda är för mjuk, då blir det nervöst när det går undan. Jag skulle kika på en lika lång eller längre bräda, kanske med magnetraction. Det där med rocker tänker jag inte uttala mig om för tillfället, utvärdering pågår. Spontana förslag: Smokin KT-22 Arbor A-Frame eller Element Never Summer Titan, F1, Heritage, SL Libtech Skunk Ape (eller gamla Mulleten med camber) Rad Air Tanker [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Längden? Ska jag köpa ny bräda?HJÄLP!
Tillbaka
Topp