Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längdfråga, Atomic Century
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sethief" data-source="post: 849952" data-attributes="member: 72931"><p>Hej, </p><p></p><p>skriver för min flickvän..</p><p></p><p>Hon är</p><p></p><p>166 cm</p><p>50-60 kg</p><p></p><p>Gillar att svänga, kör inte för fort, och går till 99% toppturer i Nordnorge, (telemark). Vi räknar med alla typer av snö på samma tur, men uppsöker som "alla andra" lössnö. Har kört på BD Kilowatt och tycker den är alltför stel och bökig. Nu har hon landat på Atomic Century, men är väldigt osäker på vilken längd hon skal ha.. 166 eller 176?</p><p></p><p>Jag tänker att det är en ganska förlåtande skida och med rockern så svänger den lätt, och därför skulle inte 176 vara för långt. Men, det är 10 cm mer skida än hon är van vid.. Så tror ni Centuryn i 166 kommer bli alltför orolig? </p><p></p><p>Hur långa är Atomics skidor _egentligen_ ? </p><p></p><p>Om 166 egentligen är 163 eller 162 så är nog valet lätt.. Nån som vet?</p><p></p><p>Tacksam för synpunkter!</p><p></p><p>Mvh</p><p></p><p>Niklas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sethief, post: 849952, member: 72931"] Hej, skriver för min flickvän.. Hon är 166 cm 50-60 kg Gillar att svänga, kör inte för fort, och går till 99% toppturer i Nordnorge, (telemark). Vi räknar med alla typer av snö på samma tur, men uppsöker som "alla andra" lössnö. Har kört på BD Kilowatt och tycker den är alltför stel och bökig. Nu har hon landat på Atomic Century, men är väldigt osäker på vilken längd hon skal ha.. 166 eller 176? Jag tänker att det är en ganska förlåtande skida och med rockern så svänger den lätt, och därför skulle inte 176 vara för långt. Men, det är 10 cm mer skida än hon är van vid.. Så tror ni Centuryn i 166 kommer bli alltför orolig? Hur långa är Atomics skidor _egentligen_ ? Om 166 egentligen är 163 eller 162 så är nog valet lätt.. Nån som vet? Tacksam för synpunkter! Mvh Niklas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Längdfråga, Atomic Century
Tillbaka
Topp