Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Längdskidor för nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1253602" data-attributes="member: 59050"><p>Kanske skin-skidor. Men beställ dem inte! Du måste få byta dem, kanske flera gånger, innan du hittar rätta paret för dig. Jag var ute på fredag eftermiddagen, testade över 10 par skinskidor, alla borde ha varit just för min viktklass, men jag tyckte om ingen av dem.</p><p></p><p>Några bra: Fisher Twin Skin Pro (andra billigaste modellen från Fischer). De är lätta att åka. Också litet dyrare Fischer Twin Skin Race är bra (jag ville ha dem, finns inte i Finland för min längd och vikt), dyrare Twin Skin Carbon är skit!, de allra dyraste Fischer Speedmax 3d är ok.</p><p></p><p>Madshus Nordic Pro Skins är bra! (Jag ville ha sådana, men finns inte tillräckligt med styva för mig här) Atomic c9 skintec är bra, om du kan hitta ett bra par. Salomon rc 10 skin är ok, men de billigare Salomon modellen är inte (glider inte alls).</p><p></p><p>Så, du borde köpa skidor nånstans, där du kan byta dem, om de inte passar för dig!</p><p></p><p>P.S. Och Rossi. Nästan alla mina kompisar, som är 20 - 40 kg lättare än jag, tycker om Rossignol skidor. Jag har testat flera modeller av Rossi, har tyckt inte alls om dem, svåra att åka.</p><p></p><p>P.P.S. Om du kan hitta Fischer Twin Skin Pros (just och bara Pros!) eller Madshus Nordic Pro skins (årets model, inte förra årets!), prova dem först. De båda kostar under 3000 kronor, men är bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1253602, member: 59050"] Kanske skin-skidor. Men beställ dem inte! Du måste få byta dem, kanske flera gånger, innan du hittar rätta paret för dig. Jag var ute på fredag eftermiddagen, testade över 10 par skinskidor, alla borde ha varit just för min viktklass, men jag tyckte om ingen av dem. Några bra: Fisher Twin Skin Pro (andra billigaste modellen från Fischer). De är lätta att åka. Också litet dyrare Fischer Twin Skin Race är bra (jag ville ha dem, finns inte i Finland för min längd och vikt), dyrare Twin Skin Carbon är skit!, de allra dyraste Fischer Speedmax 3d är ok. Madshus Nordic Pro Skins är bra! (Jag ville ha sådana, men finns inte tillräckligt med styva för mig här) Atomic c9 skintec är bra, om du kan hitta ett bra par. Salomon rc 10 skin är ok, men de billigare Salomon modellen är inte (glider inte alls). Så, du borde köpa skidor nånstans, där du kan byta dem, om de inte passar för dig! P.S. Och Rossi. Nästan alla mina kompisar, som är 20 - 40 kg lättare än jag, tycker om Rossignol skidor. Jag har testat flera modeller av Rossi, har tyckt inte alls om dem, svåra att åka. P.P.S. Om du kan hitta Fischer Twin Skin Pros (just och bara Pros!) eller Madshus Nordic Pro skins (årets model, inte förra årets!), prova dem först. De båda kostar under 3000 kronor, men är bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Längdskidor för nybörjare
Tillbaka
Topp