Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Längdtips nitro swindle
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leino" data-source="post: 803362" data-attributes="member: 103063"><p>Hej!</p><p>Jag köpte mig två begade brädor, en 156 Capita Indoor survival o en Forum mjuksomfan 152. Bara för att testa lite innan jag handla nyare grejer. Med Forum får jag ingen fart i blötsnö:/, känns som att både mjukheten och den lilla längden är bidragande orsaker. Med Capitan flyter det på mycket bättre men inte alls så bra som med min gamla styva Sims 159.</p><p>Har nu köpt mig en Swindle 155 och en T1 159. Bara längtar till snön kommer så jag kan testa dem. </p><p>Är 176cm väger 78kg. Är gammal o styv i kroppen så jag lär mig sakta o försiktigt men har iallafall börjat hoppa o snurra o åka lite boxar. Skulle råda dig att inte köpa kortare än 155, går inte att tricka om inte man får upp farten ju. Kanske lite annorlunda med din vikt men jag skulle ändå inte vara rädd att ta i på längden, hemskt om du köper för kort och upplever samma som jag med min Forum. </p><p>Hittade båda mina Nitro begagnade annars hade jag nog köpt ännu längre. Tror att Swindlen är lite styvare än Forumbrädan + har ju kortare spetsar så åkytan är ju säkert längre än på Capitan trots 1cm kortare bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leino, post: 803362, member: 103063"] Hej! Jag köpte mig två begade brädor, en 156 Capita Indoor survival o en Forum mjuksomfan 152. Bara för att testa lite innan jag handla nyare grejer. Med Forum får jag ingen fart i blötsnö:/, känns som att både mjukheten och den lilla längden är bidragande orsaker. Med Capitan flyter det på mycket bättre men inte alls så bra som med min gamla styva Sims 159. Har nu köpt mig en Swindle 155 och en T1 159. Bara längtar till snön kommer så jag kan testa dem. Är 176cm väger 78kg. Är gammal o styv i kroppen så jag lär mig sakta o försiktigt men har iallafall börjat hoppa o snurra o åka lite boxar. Skulle råda dig att inte köpa kortare än 155, går inte att tricka om inte man får upp farten ju. Kanske lite annorlunda med din vikt men jag skulle ändå inte vara rädd att ta i på längden, hemskt om du köper för kort och upplever samma som jag med min Forum. Hittade båda mina Nitro begagnade annars hade jag nog köpt ännu längre. Tror att Swindlen är lite styvare än Forumbrädan + har ju kortare spetsar så åkytan är ju säkert längre än på Capitan trots 1cm kortare bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Längdtips nitro swindle
Tillbaka
Topp