Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
LANGE 110 eller 130?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 999825" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har 27,0cm högerfot och 27,3cm vänsterfot och jag kör RS 130 i 306-skalet (26-26,5). För mig är det tight, men inte för tight. 27-skal hade blivit för stort. Nu kör jag iofs sprutskor (och gjutna sulor såklart) i, vilket håller ihop foten en aning jämfört med orginalinnerskon, men det låter i mina öron som helt givet att du ska ha 306. </p><p></p><p>Har du testat 306:an? Eller fanns det bara 314? (eller vad det nu är i 27). Grundregeln är alltid att man ska stega sig ner i storlek tills det är helt uppenbart att skon är på tok för liten. Testar du med platta sulor eller med formgjutna? Sulorna gör en stor skillnad om du har höga fotvalv när du drar åt. </p><p></p><p>130:n är hård, men inte orimligt hård. Jag kör inte på så jäkla tufft och för mig känns det ändå perfekt med 130. Jag hade säkerligen kunnat köra 110:an likagärna iofs, så det är inte där problemet ligger. Den kommer förmodligen att vara lite åt det mjuka hållet i plusgrader, men i kallgrader kommer det att fungera. </p><p></p><p>Är du säker på att du ska ha Widen förresten? Det är likadant där. Testa den vanliga först och om det absolut inte fungerar, gå till Wide. En för bred framfot tar bort mycket skidkänsla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 999825, member: 12152"] Jag har 27,0cm högerfot och 27,3cm vänsterfot och jag kör RS 130 i 306-skalet (26-26,5). För mig är det tight, men inte för tight. 27-skal hade blivit för stort. Nu kör jag iofs sprutskor (och gjutna sulor såklart) i, vilket håller ihop foten en aning jämfört med orginalinnerskon, men det låter i mina öron som helt givet att du ska ha 306. Har du testat 306:an? Eller fanns det bara 314? (eller vad det nu är i 27). Grundregeln är alltid att man ska stega sig ner i storlek tills det är helt uppenbart att skon är på tok för liten. Testar du med platta sulor eller med formgjutna? Sulorna gör en stor skillnad om du har höga fotvalv när du drar åt. 130:n är hård, men inte orimligt hård. Jag kör inte på så jäkla tufft och för mig känns det ändå perfekt med 130. Jag hade säkerligen kunnat köra 110:an likagärna iofs, så det är inte där problemet ligger. Den kommer förmodligen att vara lite åt det mjuka hållet i plusgrader, men i kallgrader kommer det att fungera. Är du säker på att du ska ha Widen förresten? Det är likadant där. Testa den vanliga först och om det absolut inte fungerar, gå till Wide. En för bred framfot tar bort mycket skidkänsla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
LANGE 110 eller 130?
Tillbaka
Topp