Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
? Lange Frame 8 ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 5014" data-attributes="member: 13245"><p>Ett gott skratt förlänger livet och jag fick just några extra sekunders livstid när jag läste ditt utalande om att Lange inte skulle vara ett känt märke. Lange är det mest klassiska och det kändaste pjäxmärket som funnits. T.ex. Salomon är rena nybörjare, mjuka duvungar, dagsländor, amatörer -ja vad du vill, jämfört med Lange. Lange gjorde den första plastpjäxan. Lange har överlägset mest segrar inom alpin racing. Ett urval av de som kört Lange är Gustavo Thoeni, Bernard Russi (nu den mest framgångsrika störtloppsbanekonstruktören), Steve Podborski, Steve och Phil Mahre, Martin Hangl (som för övrigt nu jobbar för Salomon), Luc Alphand, Marc Girardelli, Alberto Tomba, Deborah Compagnoni och Hermann Maier. Sist men inte minst körde till och med den största av dem alla, Ingemar Stenmark, Lange under sin sista tid i världscupen.</p><p></p><p>Eftersom jag själv står nöjd med mina 3 par gula Lange Tii skal från sent 80-tal, alla givetvis rejält uppstyvade, håller jag inte koll på deras nuvarande modeller, så några råd annat än att vara lite mer vaken på nästa skidutrustningshistorialektion kan jag inte ge.</p><p></p><p>HWC HitMe</p><p></p><p>Mannen, Myten, Minneskonstnären.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 5014, member: 13245"] Ett gott skratt förlänger livet och jag fick just några extra sekunders livstid när jag läste ditt utalande om att Lange inte skulle vara ett känt märke. Lange är det mest klassiska och det kändaste pjäxmärket som funnits. T.ex. Salomon är rena nybörjare, mjuka duvungar, dagsländor, amatörer -ja vad du vill, jämfört med Lange. Lange gjorde den första plastpjäxan. Lange har överlägset mest segrar inom alpin racing. Ett urval av de som kört Lange är Gustavo Thoeni, Bernard Russi (nu den mest framgångsrika störtloppsbanekonstruktören), Steve Podborski, Steve och Phil Mahre, Martin Hangl (som för övrigt nu jobbar för Salomon), Luc Alphand, Marc Girardelli, Alberto Tomba, Deborah Compagnoni och Hermann Maier. Sist men inte minst körde till och med den största av dem alla, Ingemar Stenmark, Lange under sin sista tid i världscupen. Eftersom jag själv står nöjd med mina 3 par gula Lange Tii skal från sent 80-tal, alla givetvis rejält uppstyvade, håller jag inte koll på deras nuvarande modeller, så några råd annat än att vara lite mer vaken på nästa skidutrustningshistorialektion kan jag inte ge. HWC HitMe Mannen, Myten, Minneskonstnären. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
? Lange Frame 8 ?
Tillbaka
Topp