Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lange RS - vad skiljer i konstruktion mellan olika flex?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="arraksboll" data-source="post: 1310104" data-attributes="member: 35546"><p>Jag har väl inte gjort någon djupdykning, men jag har i alla fall googlat lite utan att finna svaret på min fråga. Finns överlag inte så mycket info om senaste generationen RS. Här finns en bra översikt, och i kommentarerna ställs precis den fråga jag hade om 130 vs 120, utan att få ett svar:</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.skitalk.com/ams/2025-lange-rs-boot-collection.295/[/URL]</p><p></p><p>Jag var förbi Alpingaraget igår em för att se om det fanns något intressant att prova och om jag kunde få info om RS-pjucken. Till saken hör att jag har storlek 24,5, vilket generellt innebär ett tunt urval i butikerna, och det enda som fanns var Langes rena race-pjuck. Provade två styvheter på denna (92 mm läst) och det skulle absolut gå att få en sådan att funka med lite jobb, men det var ju inte riktigt den typen av pjäxa jag var ute efter. Jag ombads skicka dem ett mail med min fråga om 130 vs 120, och för att de ska kolla om det går att få hem någon modell i 24,5. </p><p></p><p>Det går att hitta rätt storlek på nätet, men med tanke på hur mycket jobb jag räknar med att det kommer att krävas för att få pjäxorna att passa kan jag bara se det som ett alternativ om det inte går att få tag på pjäxorna på annat sätt.</p><p></p><p>Jag är 168 cm och väger 72 kg. Inte så mycket hävstång alltså, därav behovet av ett lite mjukare flex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="arraksboll, post: 1310104, member: 35546"] Jag har väl inte gjort någon djupdykning, men jag har i alla fall googlat lite utan att finna svaret på min fråga. Finns överlag inte så mycket info om senaste generationen RS. Här finns en bra översikt, och i kommentarerna ställs precis den fråga jag hade om 130 vs 120, utan att få ett svar: [URL unfurl="true"]https://www.skitalk.com/ams/2025-lange-rs-boot-collection.295/[/URL] Jag var förbi Alpingaraget igår em för att se om det fanns något intressant att prova och om jag kunde få info om RS-pjucken. Till saken hör att jag har storlek 24,5, vilket generellt innebär ett tunt urval i butikerna, och det enda som fanns var Langes rena race-pjuck. Provade två styvheter på denna (92 mm läst) och det skulle absolut gå att få en sådan att funka med lite jobb, men det var ju inte riktigt den typen av pjäxa jag var ute efter. Jag ombads skicka dem ett mail med min fråga om 130 vs 120, och för att de ska kolla om det går att få hem någon modell i 24,5. Det går att hitta rätt storlek på nätet, men med tanke på hur mycket jobb jag räknar med att det kommer att krävas för att få pjäxorna att passa kan jag bara se det som ett alternativ om det inte går att få tag på pjäxorna på annat sätt. Jag är 168 cm och väger 72 kg. Inte så mycket hävstång alltså, därav behovet av ett lite mjukare flex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lange RS - vad skiljer i konstruktion mellan olika flex?
Tillbaka
Topp