Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lange RS - vad skiljer i konstruktion mellan olika flex?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zzzchrille" data-source="post: 1310106" data-attributes="member: 26014"><p>Har också kollat lite officiell info om 120 vs 130, och det jag ser skiljer är innerskon som du redan nämnt samt strapen. På 120 är den lite enklare med kardborre, på 130 har den spänne. Materialen är samma. Det skiljer även lite vikt, 152 g, där 130 är tyngre. Om det är innerskon samt strapen som genererar högre vikt, eller om det också är lite mer material i 130 framgår inte. Men det skulle förvåna mig om diffen i flex enbart kommer från innerskon. Samtidigt är ju flexibel inget standardiserat mått, så tillverkarna får väl ange detta lite som de vill.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zzzchrille, post: 1310106, member: 26014"] Har också kollat lite officiell info om 120 vs 130, och det jag ser skiljer är innerskon som du redan nämnt samt strapen. På 120 är den lite enklare med kardborre, på 130 har den spänne. Materialen är samma. Det skiljer även lite vikt, 152 g, där 130 är tyngre. Om det är innerskon samt strapen som genererar högre vikt, eller om det också är lite mer material i 130 framgår inte. Men det skulle förvåna mig om diffen i flex enbart kommer från innerskon. Samtidigt är ju flexibel inget standardiserat mått, så tillverkarna får väl ange detta lite som de vill. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Lange RS - vad skiljer i konstruktion mellan olika flex?
Tillbaka
Topp