Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langely - ski around the rockies
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Berggrund" data-source="post: 904241" data-attributes="member: 31089"><p>kan komma med lite kompletterande information.</p><p></p><p> Catskiing områderna tycker jag att Valhalla powdercats är overlägsa. Dels därför att de har mycket bra terräng men kanske framförallt därför att de får betydligt mer snö än Fernie och Rossland (vet ej K3).</p><p> Fernie tycker jag personligen är sämst av dessa tre, helt klart flackast terräng och dessutom inte alls lika bra guider som Big red cats.</p><p> Big red cats är riktigt bra och har bra terräng om det precis har snöat. De riktigt bra åken är betydligt mycket färre än hos Valhalla men de finns.</p><p></p><p> Personligen rekommenderar jag helt klart Catskiing före heliskiing. Ungefär halva priset och enligt mig en bättre tur. Man åker betydligt fler åk och det blir mer av en heldags upplevelse även om inte fallhöjden blir större. Så om inte kan spendera hur mycket pengar som helst så får du en bättre och mer prisvärd upplevelse med cat.</p><p></p><p> Häng på guiden du. Han/hon har förmodligen bättre koll än vad du kan läsa dig till. Är ni en hyfsad jämn grupp kan guiden också hitta det som är bäst för er alla.</p><p></p><p> Är en sjukt kul tur. Räkna med att det kommer gå en hel del pengar på cat, liftkort och restaurant men det är som regel värt det. Glöm inte att testa det kanadensiska vinet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berggrund, post: 904241, member: 31089"] kan komma med lite kompletterande information. Catskiing områderna tycker jag att Valhalla powdercats är overlägsa. Dels därför att de har mycket bra terräng men kanske framförallt därför att de får betydligt mer snö än Fernie och Rossland (vet ej K3). Fernie tycker jag personligen är sämst av dessa tre, helt klart flackast terräng och dessutom inte alls lika bra guider som Big red cats. Big red cats är riktigt bra och har bra terräng om det precis har snöat. De riktigt bra åken är betydligt mycket färre än hos Valhalla men de finns. Personligen rekommenderar jag helt klart Catskiing före heliskiing. Ungefär halva priset och enligt mig en bättre tur. Man åker betydligt fler åk och det blir mer av en heldags upplevelse även om inte fallhöjden blir större. Så om inte kan spendera hur mycket pengar som helst så får du en bättre och mer prisvärd upplevelse med cat. Häng på guiden du. Han/hon har förmodligen bättre koll än vad du kan läsa dig till. Är ni en hyfsad jämn grupp kan guiden också hitta det som är bäst för er alla. Är en sjukt kul tur. Räkna med att det kommer gå en hel del pengar på cat, liftkort och restaurant men det är som regel värt det. Glöm inte att testa det kanadensiska vinet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langely - ski around the rockies
Tillbaka
Topp