Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Langely
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carlssone" data-source="post: 48803" data-attributes="member: 29950"><p>Hej Kralle!</p><p></p><p>I mitt tycke är Langley det bästa alternativet om man vill åka charter. Inriktningen på resan är uteslutande skidåkning och barrundor eller liknande annordnas ej. Langly kör bara till Frankrike och Canada och om du är ute efter ren piståkning är Italien snäppet bättre änn Frankrike. Om du där imot vill ha en vecka med möjligheter att testa lite nya saker tycker jag att Langley är kanon. De ordnar bla utflycket till andra orter och lavinkurser på kvällarna</p><p>Jag var i Chamonix vecka 1 år 2002 med Langley och då ordnade de med minibussar till Courmayeur, Avoriaz och Contamin för i stort sett självkostnadspris (ca 100-150 kr, lift kort tillkommer). Ofta har dom också bra kontakt med guider på orten (kanske gäller de flesta resebolag), så trots lite dåligt med snö i Chamonix fick vi två riktigt bra offpistdagar, en gratis då en guiddag ingår om man bokar innan 31/10. Att du fyllt 50 år betyder ju inte att det är försent att testa en dag med guid. En bra guid som ser vilken nivå ni är på kan betyda din bästa skiddag någonsin.</p><p></p><p>Om du köper ett paket pris med mat, boende och liftkort får du mycket bra mat på Langleyhotellen men är inga lyx rum. Enkla, frächa och funktionella men som sagt ingen lyx. (Lyxen är bra skidåkning,bra persona och god stämmning.)</p><p></p><p>Jag tror Langley skulle passa dig även om Italien saknas i programet. </p><p></p><p>Erik.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carlssone, post: 48803, member: 29950"] Hej Kralle! I mitt tycke är Langley det bästa alternativet om man vill åka charter. Inriktningen på resan är uteslutande skidåkning och barrundor eller liknande annordnas ej. Langly kör bara till Frankrike och Canada och om du är ute efter ren piståkning är Italien snäppet bättre änn Frankrike. Om du där imot vill ha en vecka med möjligheter att testa lite nya saker tycker jag att Langley är kanon. De ordnar bla utflycket till andra orter och lavinkurser på kvällarna Jag var i Chamonix vecka 1 år 2002 med Langley och då ordnade de med minibussar till Courmayeur, Avoriaz och Contamin för i stort sett självkostnadspris (ca 100-150 kr, lift kort tillkommer). Ofta har dom också bra kontakt med guider på orten (kanske gäller de flesta resebolag), så trots lite dåligt med snö i Chamonix fick vi två riktigt bra offpistdagar, en gratis då en guiddag ingår om man bokar innan 31/10. Att du fyllt 50 år betyder ju inte att det är försent att testa en dag med guid. En bra guid som ser vilken nivå ni är på kan betyda din bästa skiddag någonsin. Om du köper ett paket pris med mat, boende och liftkort får du mycket bra mat på Langleyhotellen men är inga lyx rum. Enkla, frächa och funktionella men som sagt ingen lyx. (Lyxen är bra skidåkning,bra persona och god stämmning.) Jag tror Langley skulle passa dig även om Italien saknas i programet. Erik. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Langely
Tillbaka
Topp