Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley eller Xtravel?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_Micke" data-source="post: 904366"><p>Ingen erfarenhet av Xtravel, men arbetade som skiaround guide för langley i vintras. Jag tror några är inne på rätt spår här angående skillnaderna. Hos Langley ställs inga krav på dina skills som skidåkare. Detta resulterar i att alla gästerna är på olika nivåer och det blir svårare att alla ska åka tillsammans. Det är självklart inget krav, man är hur fri man vill. Du åker själv om du vill, du äter själv om du vill och du behöver inte vara delaktig i gruppen alls förutom att sitta i bilen. Det väljer man själv. Rutten man kör och de orterna man åker i verkar vara desamma bolagen emellan. </p><p></p><p>Jag tror, men vet inte, att guiderna som Xtravel har är återkommande guider år efter år(?, stämmer?). Detta är ju en förutsättning för att dem ska känna till berget och alla de åk som är bra. Guiderna på Langley är alltid nya för säsongen och innan första turen med gäster har de bara en dags åkning i varje ort. Har du dock turen att få en "bra" guide som har lite intresse för skidåkning har denne redan innan tagit reda på alla bra åk, eller tar reda på det åt er när det gäller. Langleys guider är reseledare mer än bergsguider, men borde ändå hitta ganska bra i områdena efter ett tag. </p><p></p><p>Men som sagt förr: Åk mycket catski och heliski om ni har råd. Då catski är att föredra eftersom det är mer prisvärt.</p><p></p><p>Liftkortet ingår i Xtravels resa. Jag har inte jämfört priserna på turerna, men hos Langley köper man ett liftkortspaket för 695dollar som tillkommer utöver priset på resan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_Micke, post: 904366"] Ingen erfarenhet av Xtravel, men arbetade som skiaround guide för langley i vintras. Jag tror några är inne på rätt spår här angående skillnaderna. Hos Langley ställs inga krav på dina skills som skidåkare. Detta resulterar i att alla gästerna är på olika nivåer och det blir svårare att alla ska åka tillsammans. Det är självklart inget krav, man är hur fri man vill. Du åker själv om du vill, du äter själv om du vill och du behöver inte vara delaktig i gruppen alls förutom att sitta i bilen. Det väljer man själv. Rutten man kör och de orterna man åker i verkar vara desamma bolagen emellan. Jag tror, men vet inte, att guiderna som Xtravel har är återkommande guider år efter år(?, stämmer?). Detta är ju en förutsättning för att dem ska känna till berget och alla de åk som är bra. Guiderna på Langley är alltid nya för säsongen och innan första turen med gäster har de bara en dags åkning i varje ort. Har du dock turen att få en "bra" guide som har lite intresse för skidåkning har denne redan innan tagit reda på alla bra åk, eller tar reda på det åt er när det gäller. Langleys guider är reseledare mer än bergsguider, men borde ändå hitta ganska bra i områdena efter ett tag. Men som sagt förr: Åk mycket catski och heliski om ni har råd. Då catski är att föredra eftersom det är mer prisvärt. Liftkortet ingår i Xtravels resa. Jag har inte jämfört priserna på turerna, men hos Langley köper man ett liftkortspaket för 695dollar som tillkommer utöver priset på resan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley eller Xtravel?
Tillbaka
Topp