Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley servitör/bartender
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="idaekberg" data-source="post: 1049825" data-attributes="member: 136012"><p>Jobbade också för Langley förra säsongen i restaurang på ett annat hotell. Jag läste mycket skit om Langley innan och trodde aldrig på det. Men jag fick också uppleva den bittra sanningen. Du jobbar alltid. Du tjänar ingenting. De tar ut "pengar" för boende och mat. Vilket du inte får mat för. Man skulle vara glad att man fick mat överhuvudtaget. Det är alltid ont om folk och jättestressigt. Det finns inte att du kan bli sjuk. Du jobbar ändå. </p><p></p><p>Förbered dig på att det är så jävla mycket tuffare än du någonsin hade kunnat ana. </p><p></p><p>Är du anställd i restaurangen (iaf på det hotellet jag var på) jobbar du antingen frukostpass (06.00-11.00) eller middagspass (16.30-23.00) eller båda. Men som restaurangstaff får du ut otroligt mycket åkning. Du kan i princip åka skidor varje dag. Hela säsongen. Hotellpersonalen blir din familj och det är därför plus åkningen som gör att man stannar. Det är inte för företaget. </p><p></p><p>Så mitt tips är att tänk en extra gång innan du drar, för Langley är ingen dans på rosor. Men jag vet också folk som haft fantastiska säsonger för Langley.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="idaekberg, post: 1049825, member: 136012"] Jobbade också för Langley förra säsongen i restaurang på ett annat hotell. Jag läste mycket skit om Langley innan och trodde aldrig på det. Men jag fick också uppleva den bittra sanningen. Du jobbar alltid. Du tjänar ingenting. De tar ut "pengar" för boende och mat. Vilket du inte får mat för. Man skulle vara glad att man fick mat överhuvudtaget. Det är alltid ont om folk och jättestressigt. Det finns inte att du kan bli sjuk. Du jobbar ändå. Förbered dig på att det är så jävla mycket tuffare än du någonsin hade kunnat ana. Är du anställd i restaurangen (iaf på det hotellet jag var på) jobbar du antingen frukostpass (06.00-11.00) eller middagspass (16.30-23.00) eller båda. Men som restaurangstaff får du ut otroligt mycket åkning. Du kan i princip åka skidor varje dag. Hela säsongen. Hotellpersonalen blir din familj och det är därför plus åkningen som gör att man stannar. Det är inte för företaget. Så mitt tips är att tänk en extra gång innan du drar, för Langley är ingen dans på rosor. Men jag vet också folk som haft fantastiska säsonger för Langley. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley servitör/bartender
Tillbaka
Topp