Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley servitör/bartender
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Thol" data-source="post: 1049858" data-attributes="member: 143087"><p>Jag jobbade som diskare på Langley för några år sedan, som bartender hade de pass ifrån tidigast 14:00/15:00-23:00/01:00 med varuintag nån gång i veckan (tidigt). Som Servitör/tris hade de frukost 2-3 gånger i veckan, 6-10/11 nångång. Du kan åka ofta men ocskså jobba en hel del.</p><p></p><p>Du blir inte rik precis men med betalt boende, reat liftkort, frukost och middag så går i princip alla pengar till alkohol eller skidgrejor. (ca 5000kr/mån första säsongen). Boenderna kan variera, jag hade tur och bodde i en lägenhet med 3 andra. Trångt men ganska fräscht. Vissa får på i mögliga källare, dorm-liknande. </p><p></p><p>Även om jag kan säga väldigt mycket skit om Langley så var det en de bästa tiderna jag upplevt. Vilken ort man hamnar på är också ganska viktig. Val D'isere där jag var, var ju relativt stort och mycket och bra åkning. Samma med Val Thorens.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Thol, post: 1049858, member: 143087"] Jag jobbade som diskare på Langley för några år sedan, som bartender hade de pass ifrån tidigast 14:00/15:00-23:00/01:00 med varuintag nån gång i veckan (tidigt). Som Servitör/tris hade de frukost 2-3 gånger i veckan, 6-10/11 nångång. Du kan åka ofta men ocskså jobba en hel del. Du blir inte rik precis men med betalt boende, reat liftkort, frukost och middag så går i princip alla pengar till alkohol eller skidgrejor. (ca 5000kr/mån första säsongen). Boenderna kan variera, jag hade tur och bodde i en lägenhet med 3 andra. Trångt men ganska fräscht. Vissa får på i mögliga källare, dorm-liknande. Även om jag kan säga väldigt mycket skit om Langley så var det en de bästa tiderna jag upplevt. Vilken ort man hamnar på är också ganska viktig. Val D'isere där jag var, var ju relativt stort och mycket och bra åkning. Samma med Val Thorens. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley servitör/bartender
Tillbaka
Topp