Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley servitör/bartender
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="utflykten" data-source="post: 1050106" data-attributes="member: 136062"><p>Jag tror att det skiljer sig väldigt mycket vilket hotell man hamnar på med vilken lokal styrelse i form av hotellmanager och restaurangchef, där jag lyckades dra århundrades nitlott.</p><p></p><p>Jag jobbade frukost 5 dagar i veckan, då 4 av dagarna var kl 6.30 tills när man var färdig runt 11-12 och 1 av dagarna kl 09.00 tills när man var klara. Kvällspass jobbade jag 6 dagar i veckan och då var 1 av dagarna från 16.00-stängning runt kl 23-00 och 4 av dagarna från kl 17-stängning. Då var vi 5 stycket i servisen. På andra normala Langleyhotell så är restaurangchefen med och jobbar och står med på schemat, men min nitlott avsa sig helt ansvaret att hjälpa sin personal att få lite mindre timmar per vecka, och stod därför inte ens med på schemat.</p><p></p><p>Detta ger ett schema på ca 60h/vecka, men så fort någon blev sjuk så fick en annan hoppa in utan någon kompensation. Ibland så fick vi i uppgift att stå och städa hela restaurangen långt efter stängning för att sedan gå upp och jobba frukost kl 06.30.</p><p></p><p>Jag sa upp mig tre gånger då jag tyckt att det gått för långt, men kunde aldrig med att fullfölja det och faktiskt åka hem, då mina vänner i restaurangen då hade fått dra ett ännu tyngre last utan mig.</p><p></p><p>Jag tycker det låter märkligt att Thol fick ut 5000 kr i månaden, då jag fick ut 2500 kr efter jämkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="utflykten, post: 1050106, member: 136062"] Jag tror att det skiljer sig väldigt mycket vilket hotell man hamnar på med vilken lokal styrelse i form av hotellmanager och restaurangchef, där jag lyckades dra århundrades nitlott. Jag jobbade frukost 5 dagar i veckan, då 4 av dagarna var kl 6.30 tills när man var färdig runt 11-12 och 1 av dagarna kl 09.00 tills när man var klara. Kvällspass jobbade jag 6 dagar i veckan och då var 1 av dagarna från 16.00-stängning runt kl 23-00 och 4 av dagarna från kl 17-stängning. Då var vi 5 stycket i servisen. På andra normala Langleyhotell så är restaurangchefen med och jobbar och står med på schemat, men min nitlott avsa sig helt ansvaret att hjälpa sin personal att få lite mindre timmar per vecka, och stod därför inte ens med på schemat. Detta ger ett schema på ca 60h/vecka, men så fort någon blev sjuk så fick en annan hoppa in utan någon kompensation. Ibland så fick vi i uppgift att stå och städa hela restaurangen långt efter stängning för att sedan gå upp och jobba frukost kl 06.30. Jag sa upp mig tre gånger då jag tyckt att det gått för långt, men kunde aldrig med att fullfölja det och faktiskt åka hem, då mina vänner i restaurangen då hade fått dra ett ännu tyngre last utan mig. Jag tycker det låter märkligt att Thol fick ut 5000 kr i månaden, då jag fick ut 2500 kr efter jämkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley servitör/bartender
Tillbaka
Topp