Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley Travel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="discolicious" data-source="post: 822710" data-attributes="member: 101753"><p>Jag kliver på min tredje säsong för Langley nu i vinter och jag kan inte göra något annat än att rekommendera dig till att ta jobbet om du får det.</p><p>Visst du får inte ut speciellt mkt efter kost&logi men jämför med liknande alp jobb, där du tjänar nån tusing mer i månaden men får punga ut 25k för boende och sen lägga pengar på mat. </p><p>Jobbar man för langley är ens enda "obligatoriska" utgift ett liftkort sen kan du göra vad du vill med pengarna. </p><p>Jobbar mycket? Nja det beror på vilken position du har, guiderna jobbar en hel del men en stor del av schemat är att åka skidor och mingla med gästerna. Servis/diskare/allt-i-allo/bartender jobbar man mellan 40-45h i veckan kanske förutom nån/några extrem veckor. </p><p></p><p>Langley är ett företag, och som alla andra företag är deras prioritering att tjäna pengar och man kan ibland känna att man blir behandlad "illa" och att man jobbar för mycket, välkommen till verkligheten.</p><p></p><p>Förutom att du får en helt OK lön, mat och boende får du en rejäl jävla erfarenhet och nåt att skriva på CVt och en sinnessjukt rolig säsong med massa nya vänner.</p><p></p><p>haj haj haj</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="discolicious, post: 822710, member: 101753"] Jag kliver på min tredje säsong för Langley nu i vinter och jag kan inte göra något annat än att rekommendera dig till att ta jobbet om du får det. Visst du får inte ut speciellt mkt efter kost&logi men jämför med liknande alp jobb, där du tjänar nån tusing mer i månaden men får punga ut 25k för boende och sen lägga pengar på mat. Jobbar man för langley är ens enda "obligatoriska" utgift ett liftkort sen kan du göra vad du vill med pengarna. Jobbar mycket? Nja det beror på vilken position du har, guiderna jobbar en hel del men en stor del av schemat är att åka skidor och mingla med gästerna. Servis/diskare/allt-i-allo/bartender jobbar man mellan 40-45h i veckan kanske förutom nån/några extrem veckor. Langley är ett företag, och som alla andra företag är deras prioritering att tjäna pengar och man kan ibland känna att man blir behandlad "illa" och att man jobbar för mycket, välkommen till verkligheten. Förutom att du får en helt OK lön, mat och boende får du en rejäl jävla erfarenhet och nåt att skriva på CVt och en sinnessjukt rolig säsong med massa nya vänner. haj haj haj [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Langley Travel
Tillbaka
Topp