Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Längre tids vistelse i Alperna med familjen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TellyHelly" data-source="post: 545038" data-attributes="member: 34270"><p>Jag tycker inte att Staffal är mysigt. Det är en stor parkeringsplats, några stora fritidshus och enstaka skiduthyrningar. Om du vill bo i Gressoneydalen tycker jag du hellre ska bo i Gressoney-St-Jean, i själva bydelen där. Men då kan du inte gå till och från liftarna, så jag räknar med att det inte är ett alternativ. </p><p></p><p>Om du ändå är intresserad av Gressoney finns det en swimmingpool där men det finns ingen grund del, så det är kanske inte så bra för barn. Torino ligger under 2 timmar bort i bil. </p><p></p><p>Champoluc kanske är ett alternativ? Jag har inte varit där så jag vet inte hur det ser ut.</p><p></p><p>Monterosa ski får statistiskt sett inte så mycket snö, så om du har lust att åka dit är det bästa att inte bestämma dig i förväg utan åka dit om dem har fått mycket snö.</p><p></p><p>Har du lust att åka offpist? Om inte frugan vill följa med kan det vara en fördel om det finns andra skandinaver i området som du kan åka med. Det finns förstås andra nationaliteter som åker offpist och som du kan hänga på, men det är sällan dem gör säsong utan att jobba, så dem åker inte lika mycket som oss. Håll koll på forumet hösten innan ni drar iväg för att se vart svenskarna ska. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TellyHelly, post: 545038, member: 34270"] Jag tycker inte att Staffal är mysigt. Det är en stor parkeringsplats, några stora fritidshus och enstaka skiduthyrningar. Om du vill bo i Gressoneydalen tycker jag du hellre ska bo i Gressoney-St-Jean, i själva bydelen där. Men då kan du inte gå till och från liftarna, så jag räknar med att det inte är ett alternativ. Om du ändå är intresserad av Gressoney finns det en swimmingpool där men det finns ingen grund del, så det är kanske inte så bra för barn. Torino ligger under 2 timmar bort i bil. Champoluc kanske är ett alternativ? Jag har inte varit där så jag vet inte hur det ser ut. Monterosa ski får statistiskt sett inte så mycket snö, så om du har lust att åka dit är det bästa att inte bestämma dig i förväg utan åka dit om dem har fått mycket snö. Har du lust att åka offpist? Om inte frugan vill följa med kan det vara en fördel om det finns andra skandinaver i området som du kan åka med. Det finns förstås andra nationaliteter som åker offpist och som du kan hänga på, men det är sällan dem gör säsong utan att jobba, så dem åker inte lika mycket som oss. Håll koll på forumet hösten innan ni drar iväg för att se vart svenskarna ska. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Längre tids vistelse i Alperna med familjen
Tillbaka
Topp