Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Längre tids vistelse i Alperna med familjen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hybris" data-source="post: 545074" data-attributes="member: 14384"><p>Jag har varit i St Foy (2003). Byn är liten men übercharmig och liftsystemet är egentligen bara tre ålderstigna korgliftar efter varandra. Fallhöjden är dock bra och den liftnära offpisten är grym (och konkurrensen om pudret liten). När jag tänker efter är St Foy faktiskt lite likt Kittelfjäll, t.ex. är det svårt att tappa bort någon eftersom alla i slutänden kommer ned till samma ställe. En annan likhet med Kittelfjäll är att utbudet av restauranger, affärer och kringaktiviteter är närmast obefintligt. Jag har vid ett tillfälle varit en längre tid i Kittelfjäll (iofs i januari så det får väl betraktas som lågsäsong) och drabbades då av svår lappsjuka. Jag tror att risken är stor att samma sak skulle hända om jag vistades en längre tid i St Foy. Särskilt om man (som jag) har barn som kräver viss variation i aktiviteterna. Sammanfattningsvis så rekommenderar jag alla som har möjlighet att någon gång prova på St Foy men jag tror att det finns bättre ställen för en långsemester med familjen.</p><p></p><p>/Jonas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hybris, post: 545074, member: 14384"] Jag har varit i St Foy (2003). Byn är liten men übercharmig och liftsystemet är egentligen bara tre ålderstigna korgliftar efter varandra. Fallhöjden är dock bra och den liftnära offpisten är grym (och konkurrensen om pudret liten). När jag tänker efter är St Foy faktiskt lite likt Kittelfjäll, t.ex. är det svårt att tappa bort någon eftersom alla i slutänden kommer ned till samma ställe. En annan likhet med Kittelfjäll är att utbudet av restauranger, affärer och kringaktiviteter är närmast obefintligt. Jag har vid ett tillfälle varit en längre tid i Kittelfjäll (iofs i januari så det får väl betraktas som lågsäsong) och drabbades då av svår lappsjuka. Jag tror att risken är stor att samma sak skulle hända om jag vistades en längre tid i St Foy. Särskilt om man (som jag) har barn som kräver viss variation i aktiviteterna. Sammanfattningsvis så rekommenderar jag alla som har möjlighet att någon gång prova på St Foy men jag tror att det finns bättre ställen för en långsemester med familjen. /Jonas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Längre tids vistelse i Alperna med familjen
Tillbaka
Topp