Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Långweekend till Alperna?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joj2" data-source="post: 1095803" data-attributes="member: 156577"><p>Vill gärna slå ett slag för München som lämplig ort att flyga till. Lufthansa flyger hur många turer som helst, det är ofta bra priser och du slipper onödig flygplatsväntan under mellanlandning. Fast jag utgår från Arlanda, det går kanske direktflyg till Venedig från Köpenhamn? </p><p></p><p>Med hyrbil från München når du några av de bästa österrikiska orterna (Kitzbuhel, Saalbach, Zillertal) på 1-2 timmar. Och delar av italienska Sydtyrolen och Dolomiti Superski (Val Gardena, Alta Badia) på drygt 3 timmar via Brennerpasset. </p><p></p><p>Instämmer med tidigare skribenter att Selva di Val Gardena är finfint för romantisk weekend, och man når det alltså också smidigt från München om man hyr bil. </p><p></p><p>Annars finns det många fina orter med kort transfer från Genève. Schweiz är dyrt, men i Frankrike kan jag rekommendera Chamonix, Morillon (Grand Massif), och La Clusaz som man når på drygt en timme. Eller, om man orkar köra nån timme till, Peisey Nancroix som är en mysig by med direktlift till Les Arcs/La Plagne men man slipper bo dessa betongghetton.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joj2, post: 1095803, member: 156577"] Vill gärna slå ett slag för München som lämplig ort att flyga till. Lufthansa flyger hur många turer som helst, det är ofta bra priser och du slipper onödig flygplatsväntan under mellanlandning. Fast jag utgår från Arlanda, det går kanske direktflyg till Venedig från Köpenhamn? Med hyrbil från München når du några av de bästa österrikiska orterna (Kitzbuhel, Saalbach, Zillertal) på 1-2 timmar. Och delar av italienska Sydtyrolen och Dolomiti Superski (Val Gardena, Alta Badia) på drygt 3 timmar via Brennerpasset. Instämmer med tidigare skribenter att Selva di Val Gardena är finfint för romantisk weekend, och man når det alltså också smidigt från München om man hyr bil. Annars finns det många fina orter med kort transfer från Genève. Schweiz är dyrt, men i Frankrike kan jag rekommendera Chamonix, Morillon (Grand Massif), och La Clusaz som man når på drygt en timme. Eller, om man orkar köra nån timme till, Peisey Nancroix som är en mysig by med direktlift till Les Arcs/La Plagne men man slipper bo dessa betongghetton. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Långweekend till Alperna?!
Tillbaka
Topp