Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Långweekend till Alperna?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1095807" data-attributes="member: 59050"><p>Jag menar, att om man gör sin allra första Alpresa, så Chamonix är inte alls ett bra val. Man måste åka med bussar tiotals minuter till skidområdena, CHX liknar mer Stockholm än en vanlig Alpby, om man vill åka offpist man måste hyra en mycket dyr skidguide eller ha bra glaciär kunskaper (också glaciär grejor med!, och därför tycker jag inte heller Engelberg), det är långt att resa från ett skidområde till ett annat, om man inte känner väl de bästa offpist platserna så man aldrig hinner hitta nån puder, etc. Jag tyckte inte alls, men kanske det är så pass fint att säga att ha åkt skidor i CHX.</p><p></p><p>Jag tycker mycket mera om byar, där man inte behöver (alltid) använda nån skidbuss, kan hitta puder också några dagar efter snöfall och också utan isyxor,rep etc., har råd att äta i restauranger varje dag lunch och också varje kväll, har afterski, kan gå från hotel till centrum på kvällarna osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1095807, member: 59050"] Jag menar, att om man gör sin allra första Alpresa, så Chamonix är inte alls ett bra val. Man måste åka med bussar tiotals minuter till skidområdena, CHX liknar mer Stockholm än en vanlig Alpby, om man vill åka offpist man måste hyra en mycket dyr skidguide eller ha bra glaciär kunskaper (också glaciär grejor med!, och därför tycker jag inte heller Engelberg), det är långt att resa från ett skidområde till ett annat, om man inte känner väl de bästa offpist platserna så man aldrig hinner hitta nån puder, etc. Jag tyckte inte alls, men kanske det är så pass fint att säga att ha åkt skidor i CHX. Jag tycker mycket mera om byar, där man inte behöver (alltid) använda nån skidbuss, kan hitta puder också några dagar efter snöfall och också utan isyxor,rep etc., har råd att äta i restauranger varje dag lunch och också varje kväll, har afterski, kan gå från hotel till centrum på kvällarna osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Långweekend till Alperna?!
Tillbaka
Topp