Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Långweekend till Alperna?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1095988" data-attributes="member: 156771"><p>Generellt är Schweiz dyrare än både Österrike och Italien. Engelbergs offpist är dock riktigt bra. Jag sällar mig till föregående talare och rekommenderar Zillertal om ni aldrig varit alperna och åker som par- flera stora system och mysigt, men du kan ju hamna en bit från liftarna. </p><p></p><p>Vidare kan jag tipsa om Obergurgl- mycket snö och bra offpist med god tillgång till guider, men också trevligt pistsystem och liftnära boende. Undvik Sölden om du inte gillar ständigt berusade ryssar 24/7. Om ni främst är ute efter bra offpist finns Fieberbrunn i Pillerseetal, en doldis (nåja) i pistsystemet Skicircus. I Fieberbrunn kan du utan problem bo i liften om så önskas. Dock viss varning för att det ligger lågt. Flyg till München och hyr bil- ta postflyget ut och kvällsflyget hem men undvik gränsövergången vid Kufstein- det där stället ger begreppet stau en helt ny innebörd om en kommer efter 9.30 på morgonen... Det finns också en holiday shuttle-service som fungerar bra både från München och Salzburg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1095988, member: 156771"] Generellt är Schweiz dyrare än både Österrike och Italien. Engelbergs offpist är dock riktigt bra. Jag sällar mig till föregående talare och rekommenderar Zillertal om ni aldrig varit alperna och åker som par- flera stora system och mysigt, men du kan ju hamna en bit från liftarna. Vidare kan jag tipsa om Obergurgl- mycket snö och bra offpist med god tillgång till guider, men också trevligt pistsystem och liftnära boende. Undvik Sölden om du inte gillar ständigt berusade ryssar 24/7. Om ni främst är ute efter bra offpist finns Fieberbrunn i Pillerseetal, en doldis (nåja) i pistsystemet Skicircus. I Fieberbrunn kan du utan problem bo i liften om så önskas. Dock viss varning för att det ligger lågt. Flyg till München och hyr bil- ta postflyget ut och kvällsflyget hem men undvik gränsövergången vid Kufstein- det där stället ger begreppet stau en helt ny innebörd om en kommer efter 9.30 på morgonen... Det finns också en holiday shuttle-service som fungerar bra både från München och Salzburg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Långweekend till Alperna?!
Tillbaka
Topp