Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Långweekend till Alperna?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joj2" data-source="post: 1096788" data-attributes="member: 156577"><p>Hej igen själv!</p><p>I jul.... då känns som att du har VÄLDIGT gott om tid att sy ihop en egen resa! Skippa researrangör utan boka flyg redan nu när det är billigt. Sedan kan du välja ort och boende någon gång i höst och boka via nätet. Ganska simpelt faktiskt. Liftkort köper man i kassan bredvid liften, ungefär lika svårt som att köpa mjölk eller bröd.</p><p></p><p>Du har fått många tips tidigare i tråden på bra ställen att åka till. I december kan jag rekommendera glaciären Hintertux högst upp i Zillertal där det åks skidor tolv månader om året. St Johann har jag bara kört förbi på väg till bättre skidsystem i Kitzbûhel-alperna (Kaprun, Fieberbrunn/Saalbach). Utan att ha prövat kan jag se tre problem med St Johann:</p><p></p><p>1. Det är litet.</p><p>2. Det ligger lågt och lär inte ha särskilt mycket natursnö i december.</p><p>3. Det ägs av Skistar, som inte känns särskilt genuint i alp-sammanhang. </p><p></p><p>Just my two cents.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joj2, post: 1096788, member: 156577"] Hej igen själv! I jul.... då känns som att du har VÄLDIGT gott om tid att sy ihop en egen resa! Skippa researrangör utan boka flyg redan nu när det är billigt. Sedan kan du välja ort och boende någon gång i höst och boka via nätet. Ganska simpelt faktiskt. Liftkort köper man i kassan bredvid liften, ungefär lika svårt som att köpa mjölk eller bröd. Du har fått många tips tidigare i tråden på bra ställen att åka till. I december kan jag rekommendera glaciären Hintertux högst upp i Zillertal där det åks skidor tolv månader om året. St Johann har jag bara kört förbi på väg till bättre skidsystem i Kitzbûhel-alperna (Kaprun, Fieberbrunn/Saalbach). Utan att ha prövat kan jag se tre problem med St Johann: 1. Det är litet. 2. Det ligger lågt och lär inte ha särskilt mycket natursnö i december. 3. Det ägs av Skistar, som inte känns särskilt genuint i alp-sammanhang. Just my two cents. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Långweekend till Alperna?!
Tillbaka
Topp