Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Lära en nybörjare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ylvaa" data-source="post: 365471" data-attributes="member: 77373"><p>när min pojkvän skulle lära mig åka drog han upp mig i en röd backe (jag visste inte vad färgerna betydde och han påstod att det var det lättaste). backen var ganska bred så det fanns gott om utrymme även om den var jättebrant. han åkte före mig och instruerade "tyngden på dalskidan=höger ben, räta på dig, böj på knäna, använd låren etc). det gick väl inte i mätbar hastighet och i början var det stopp efter nästan varje sväng. jag hade klarat halva backen innan jag kom på att jag aldrig åkt tidigare. </p><p>det ska tilläggas att jag inte är den orädda eller sportiga typen. jag har ingen medfödd baland eller smidighet. men die-hard funkade utmärkt.</p><p></p><p>efter ett par åk i röda backen gick vi över till en grön och övade teknik. för att fixa svängarna hade vi en stav mellan oss och han svängde runt mig så jag fick in det hyfsat. </p><p>för att lära mig hålla ihop skidorna och inte korsa topparna åkte jag mellan hans skidor och han tryckte ihop mina skidor och gav instruktioner (den biten tyckte han var riktigt tung och jobbig). </p><p>det jag tyckte var allra svårast var att komma upp efter en vurpa så det övade vi också på. det är viktigt att kunna falla snyggt.</p><p></p><p>efter det tyckte vi att jag var redo för privatlektioner. men de gav absolut ingenting. jag hade haft mer glädje av pengarna om jag köpt lite snygga tillbehör (ett flachigt pannband kanske)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ylvaa, post: 365471, member: 77373"] när min pojkvän skulle lära mig åka drog han upp mig i en röd backe (jag visste inte vad färgerna betydde och han påstod att det var det lättaste). backen var ganska bred så det fanns gott om utrymme även om den var jättebrant. han åkte före mig och instruerade "tyngden på dalskidan=höger ben, räta på dig, böj på knäna, använd låren etc). det gick väl inte i mätbar hastighet och i början var det stopp efter nästan varje sväng. jag hade klarat halva backen innan jag kom på att jag aldrig åkt tidigare. det ska tilläggas att jag inte är den orädda eller sportiga typen. jag har ingen medfödd baland eller smidighet. men die-hard funkade utmärkt. efter ett par åk i röda backen gick vi över till en grön och övade teknik. för att fixa svängarna hade vi en stav mellan oss och han svängde runt mig så jag fick in det hyfsat. för att lära mig hålla ihop skidorna och inte korsa topparna åkte jag mellan hans skidor och han tryckte ihop mina skidor och gav instruktioner (den biten tyckte han var riktigt tung och jobbig). det jag tyckte var allra svårast var att komma upp efter en vurpa så det övade vi också på. det är viktigt att kunna falla snyggt. efter det tyckte vi att jag var redo för privatlektioner. men de gav absolut ingenting. jag hade haft mer glädje av pengarna om jag köpt lite snygga tillbehör (ett flachigt pannband kanske) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Lära en nybörjare
Tillbaka
Topp