Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Lära någon åka bräda..?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 391151" data-attributes="member: 44213"><p>Pinn svarar så här..</p><p></p><p></p><p>VARNA henne för att det kommer att göra ont!!</p><p></p><p>jag satte på mina snowboardelever höft/rumpskydds-innerbraller</p><p></p><p>och knäskydd... antingen ramlar man på knäna eller på rumpan..</p><p></p><p>(+ hjälm men det är obligatoriskt)</p><p></p><p>......</p><p></p><p>sen får hon INTE vara rädd för att flaxa med armarna.. jag säger att balansen sitter i armarna i början (och vidare också) ut med armarna dra dig runt samtidigt som du övar att ha balansen på FRAMFOTEN.. det är svårt.. </p><p></p><p>börja INTE i en flack barnbacke.. det suger pung.. (lagom)fart = balans</p><p></p><p>....</p><p></p><p>annars så hade jag ett ca: 1 & ½ meter snöre från elevens bakre hand till min hand och jag hasade ned bakom henne/honom (har lärt 6 polare/flickvänner att åka)</p><p></p><p>... sen.. känner hon att hon e på väg att ramla ---> kryp ihop = kortare väg ned.</p><p></p><p></p><p>1. inte en flack backe</p><p></p><p>2. flaxa med armarna (armarna skall INTE vara stilla)</p><p></p><p>3. ha SKYDD</p><p></p><p>4. det kommer att göra ont</p><p></p><p>5. tjata --> vikten på främre foten (vi stod stilla på flacken och lutade oss på framfoten och drog bakfoten fram och tillbaks så de fick in känslan)</p><p></p><p>6. hjälp till att bromsa farten..</p><p></p><p></p><p></p><p>(sen var jag som en "drill sergeant" och skrek sväng NU!! sväng NU!!)</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>/Pinn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 391151, member: 44213"] Pinn svarar så här.. VARNA henne för att det kommer att göra ont!! jag satte på mina snowboardelever höft/rumpskydds-innerbraller och knäskydd... antingen ramlar man på knäna eller på rumpan.. (+ hjälm men det är obligatoriskt) ...... sen får hon INTE vara rädd för att flaxa med armarna.. jag säger att balansen sitter i armarna i början (och vidare också) ut med armarna dra dig runt samtidigt som du övar att ha balansen på FRAMFOTEN.. det är svårt.. börja INTE i en flack barnbacke.. det suger pung.. (lagom)fart = balans .... annars så hade jag ett ca: 1 & ½ meter snöre från elevens bakre hand till min hand och jag hasade ned bakom henne/honom (har lärt 6 polare/flickvänner att åka) ... sen.. känner hon att hon e på väg att ramla ---> kryp ihop = kortare väg ned. 1. inte en flack backe 2. flaxa med armarna (armarna skall INTE vara stilla) 3. ha SKYDD 4. det kommer att göra ont 5. tjata --> vikten på främre foten (vi stod stilla på flacken och lutade oss på framfoten och drog bakfoten fram och tillbaks så de fick in känslan) 6. hjälp till att bromsa farten.. (sen var jag som en "drill sergeant" och skrek sväng NU!! sväng NU!!) /Pinn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Lära någon åka bräda..?
Tillbaka
Topp