Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lära sig åka offpist med UCPA, vilket alternativ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allezallez" data-source="post: 616439" data-attributes="member: 88202"><p>Hej!</p><p></p><p>Har åkt toute neige i Argentiere och "tout neige" är svenska UCPAs beteckning och det existerar inte på den franska hemsidan där talar man om "hors piste" och "hors piste freeride" där det senare verkar vara svenska UCPAs "off pist", jag håller med dig om att det varierar mellan destinationerna och det står ju också på UCPAs hemsida vilken nivå grupperna går på. Kör på tout neige i Argentiere där finns det många grupper och du kommer garanterat inte hamna i en för lätt eller för svår grupp. När du vill träna teknik är det ju nästan bättre att vara bland dom bästa i gruppen än tvärtom! Jag lärde mig otroligt mkt på veckan i Argentiere och vi fick verkligen åka på all slags snö från räfflad betong till fluff!</p><p></p><p>Jag fick dom gröna B3orna när jag åkte toute neige i Argentiere o det är ju en ok skida</p><p>..och dessutom fostrande att åka fluff på smalare skidor..he he</p><p></p><p>I år blir det två offpistveckor med UCPA som nästa avstamp i skidkarriären *S*</p><p></p><p>Allez allez!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allezallez, post: 616439, member: 88202"] Hej! Har åkt toute neige i Argentiere och "tout neige" är svenska UCPAs beteckning och det existerar inte på den franska hemsidan där talar man om "hors piste" och "hors piste freeride" där det senare verkar vara svenska UCPAs "off pist", jag håller med dig om att det varierar mellan destinationerna och det står ju också på UCPAs hemsida vilken nivå grupperna går på. Kör på tout neige i Argentiere där finns det många grupper och du kommer garanterat inte hamna i en för lätt eller för svår grupp. När du vill träna teknik är det ju nästan bättre att vara bland dom bästa i gruppen än tvärtom! Jag lärde mig otroligt mkt på veckan i Argentiere och vi fick verkligen åka på all slags snö från räfflad betong till fluff! Jag fick dom gröna B3orna när jag åkte toute neige i Argentiere o det är ju en ok skida ..och dessutom fostrande att åka fluff på smalare skidor..he he I år blir det två offpistveckor med UCPA som nästa avstamp i skidkarriären *S* Allez allez! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lära sig åka offpist med UCPA, vilket alternativ?
Tillbaka
Topp