Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lära sig åka offpist med UCPA, vilket alternativ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 619901" data-attributes="member: 83225"><p>JAg har åkt offpistgrupp i Val d'Isere och vanlig expert i Val Thorens. Den stora skillnaden var att i valdi hade vi en övning per dag i att leta transceiver. I övrigt åkte vi på samma sorts snö. I en offpistgrupp kan det väl kanske bli lite väl mycket fokus på offpisten, alltså att man åker offpist även om snön är kass. Problemet är ju bara att på de orter där det finns en renodlad offpistgrupp kommer de vanliga expertgrupperna inte köra lika mycket off-pist. Man kan väl säga så här; om det kommer en dump på orten där du befinner dig så vill du vara i offpistgruppen. I valdi kom över en hlvmeter snö på veckan vi var där. Eftersom vi hade övat med transor och så så körde vi bara direkt ut och åkte ospårat, och snodde åk framför confirmé-grupper som stod och gick igenom hur en transceiver fungerar. Och som sagts tidigar, det går alltid att bli nedflyttad om man inte hänger med, men jag ahr aldrig sett nån bli uppflyttad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 619901, member: 83225"] JAg har åkt offpistgrupp i Val d'Isere och vanlig expert i Val Thorens. Den stora skillnaden var att i valdi hade vi en övning per dag i att leta transceiver. I övrigt åkte vi på samma sorts snö. I en offpistgrupp kan det väl kanske bli lite väl mycket fokus på offpisten, alltså att man åker offpist även om snön är kass. Problemet är ju bara att på de orter där det finns en renodlad offpistgrupp kommer de vanliga expertgrupperna inte köra lika mycket off-pist. Man kan väl säga så här; om det kommer en dump på orten där du befinner dig så vill du vara i offpistgruppen. I valdi kom över en hlvmeter snö på veckan vi var där. Eftersom vi hade övat med transor och så så körde vi bara direkt ut och åkte ospårat, och snodde åk framför confirmé-grupper som stod och gick igenom hur en transceiver fungerar. Och som sagts tidigar, det går alltid att bli nedflyttad om man inte hänger med, men jag ahr aldrig sett nån bli uppflyttad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Lära sig åka offpist med UCPA, vilket alternativ?
Tillbaka
Topp