Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="felixiko" data-source="post: 1085006" data-attributes="member: 75519"><p>I mitt tycke beror det enormt mycket på vad för pistförhållanden och vad för opistade förhållanden man tänker på. Både nydragen manchester och perfekta, breda fält med pudersnö är lättåkt och man kan åka fint även med mjuka och knappt knäppta pjäxor.</p><p></p><p>Tyvärr, eller som tur är ifall man gillar utmaningar, så är ju förhållandena oftast inte så, och att åka isiga, vindpinade och skrovliga sluttningar utanför pisten kan vara mångfalt jobbigare och mer utmanande än kass och uppåkt pist. Då känner jag mig mer beroende av hårda pjäxor som sitter som gjutna på fötterna, än någonsin i pistad terräng.</p><p></p><p>Sen har vi ju alla förhållanden emellan puder och ispuckel. Och alla pjäxor mellan stenhårda rejspjux och längdskidspjäxor. Det enkla men jobbiga svaret är nog att man måste testa sig fram till vad man själv tycker funkar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="felixiko, post: 1085006, member: 75519"] I mitt tycke beror det enormt mycket på vad för pistförhållanden och vad för opistade förhållanden man tänker på. Både nydragen manchester och perfekta, breda fält med pudersnö är lättåkt och man kan åka fint även med mjuka och knappt knäppta pjäxor. Tyvärr, eller som tur är ifall man gillar utmaningar, så är ju förhållandena oftast inte så, och att åka isiga, vindpinade och skrovliga sluttningar utanför pisten kan vara mångfalt jobbigare och mer utmanande än kass och uppåkt pist. Då känner jag mig mer beroende av hårda pjäxor som sitter som gjutna på fötterna, än någonsin i pistad terräng. Sen har vi ju alla förhållanden emellan puder och ispuckel. Och alla pjäxor mellan stenhårda rejspjux och längdskidspjäxor. Det enkla men jobbiga svaret är nog att man måste testa sig fram till vad man själv tycker funkar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Tillbaka
Topp