Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="drH" data-source="post: 1085063" data-attributes="member: 152177"><p>Körde nyss en vecka i alperna på ett par Khion/Down CD114. Nu är det iofs en utförsinriktad turpjäxa. Min tanke med den var att ha som enda sko. </p><p></p><p>Visst, i fin snö absolut. Carva pist, absolut, om det är någorlunda före. Men det är en kompromiss. Skon är turtillpassad, det gör inte saken bättre. Man sitter inte så fast. Så fort underlaget blev stökigare upplevde jag att något styvare/tajtare hade varit på sin plats. </p><p></p><p>Så nu blev det ett par Cochise 130. Duktigt trånga. </p><p></p><p>Man kommer liksom inte ifrån det faktum att en F1-bil inte funkar i folkracebanan, oavsett teknisk fulländning. </p><p></p><p>Vad gäller flex funderar jag på om det inte är av underordnad betydelse. Jag inbillar mig att passformen är grejen. Ska man knalla i en sko så kan den inte sitta så tajt/vara så liten som en utförsinriktad sko bör vara. </p><p></p><p>Men svar på din fråga: visst kan man njuta av åkningen i en lättare/mjukare sko. Men det har sina begränsningar...</p><p></p><p>/drH</p><p></p><p>Tillägg: Vi hade ingen vidare bas under senaste veckan, så åkningen var mycket städad. Jag har aldrig varit någon charger av rang och har blivit försiktigare med åren, anser mig åka lugnt och hyfsat mjukt. Därav idén att ha en turpjäxa som enda pjäxa. Men det funkade inte i mitt fall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="drH, post: 1085063, member: 152177"] Körde nyss en vecka i alperna på ett par Khion/Down CD114. Nu är det iofs en utförsinriktad turpjäxa. Min tanke med den var att ha som enda sko. Visst, i fin snö absolut. Carva pist, absolut, om det är någorlunda före. Men det är en kompromiss. Skon är turtillpassad, det gör inte saken bättre. Man sitter inte så fast. Så fort underlaget blev stökigare upplevde jag att något styvare/tajtare hade varit på sin plats. Så nu blev det ett par Cochise 130. Duktigt trånga. Man kommer liksom inte ifrån det faktum att en F1-bil inte funkar i folkracebanan, oavsett teknisk fulländning. Vad gäller flex funderar jag på om det inte är av underordnad betydelse. Jag inbillar mig att passformen är grejen. Ska man knalla i en sko så kan den inte sitta så tajt/vara så liten som en utförsinriktad sko bör vara. Men svar på din fråga: visst kan man njuta av åkningen i en lättare/mjukare sko. Men det har sina begränsningar... /drH Tillägg: Vi hade ingen vidare bas under senaste veckan, så åkningen var mycket städad. Jag har aldrig varit någon charger av rang och har blivit försiktigare med åren, anser mig åka lugnt och hyfsat mjukt. Därav idén att ha en turpjäxa som enda pjäxa. Men det funkade inte i mitt fall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Tillbaka
Topp