Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1085081" data-attributes="member: 59050"><p>Kanske någon styvare pjäxa vore bättre för bara skidåkning. Men, våra skiddagar brukar vara ganska långa: Klockan 8.30 pjäxorna på, skidbussar, liftar, skinning, åkning, lunch, åkning, afterski, afterski, afterski, till Spar market, skibus hem kanske klockan 5 -6 på kvällen, och hela tiden samma pjäxor på. För oss mjuka och bekväma pjäxor är et måste. </p><p></p><p>Nästa lördag ska vi till St. Anton, och varje dag är vi ute minnst 8-10 timmar med pjäxorna på. Några hårda race pjäxor vore ett mardröm där. På off pist behöver vi inte hårdare pjäxor, och Absolut inte för piståkning! Där är så mycket folk då, att nån storslalom träning skulle vara ett mandatory suicide. Om man behöver att åka på pisterna för någon konstig orsak, man vill köra så försiktigt som möjligt</p><p></p><p>Liksom jag sade, jag är jätte dålig med skidor (tar också brädan med, och kanske kör bara den...) men TLT-5:or räcker helt och hållet fint för frun (skidotna är Armada TST:s med Dynafit bindningar), också för piståkning ganska fort, upp till 80 km/h. (Hon har testat här hemma när pisterna var tomma av folket).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1085081, member: 59050"] Kanske någon styvare pjäxa vore bättre för bara skidåkning. Men, våra skiddagar brukar vara ganska långa: Klockan 8.30 pjäxorna på, skidbussar, liftar, skinning, åkning, lunch, åkning, afterski, afterski, afterski, till Spar market, skibus hem kanske klockan 5 -6 på kvällen, och hela tiden samma pjäxor på. För oss mjuka och bekväma pjäxor är et måste. Nästa lördag ska vi till St. Anton, och varje dag är vi ute minnst 8-10 timmar med pjäxorna på. Några hårda race pjäxor vore ett mardröm där. På off pist behöver vi inte hårdare pjäxor, och Absolut inte för piståkning! Där är så mycket folk då, att nån storslalom träning skulle vara ett mandatory suicide. Om man behöver att åka på pisterna för någon konstig orsak, man vill köra så försiktigt som möjligt Liksom jag sade, jag är jätte dålig med skidor (tar också brädan med, och kanske kör bara den...) men TLT-5:or räcker helt och hållet fint för frun (skidotna är Armada TST:s med Dynafit bindningar), också för piståkning ganska fort, upp till 80 km/h. (Hon har testat här hemma när pisterna var tomma av folket). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Tillbaka
Topp