Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1085223" data-attributes="member: 54815"><p>Detta är jävulskt intressant. Jag har funderat på vad man ska ha för nya pjucks nu ett tag, gått ett flertal hundra höjdmeter med denna tanke som underhållning. </p><p></p><p>Har i två och en halv säsong åkt med Dynafit Vulcan. I början växlade jag lite mellan dom och mina gamla Nordica Patron Pro, som var hårda och smala och satt som en smäck. Med de blev utslitna och delvis uppeldade och passade inte en endaste bindning, så då blev det Vulcan på heltid. När jag började åka på dem var de styvare än Patron Pro. Utan tvekan. Det med ett fantastiskt gåläge och relativt lågt vikt (skulle jag tro, vet faktiskt inte vad de väger). Kanske att de var för styva? Nu har de blivit mjukare, men jag börjar sakna lite tighthet. Har bytt till en tjockare liner nyligen. och det blev verkligen bättre, men känner fortfarande att jag hade velat ha något tightare. Nu har jag inte åkt i rena alpinpjäxor på snart två år, kanske har jag fel, men jag känner inte att lite mjukare pjäxor hade varit något problem för min förmåga att hoppa klippor eller köra brant som satan eller så. </p><p></p><p>Kanske bättre med en pjäxa som sitter svintight och är mjukare än en styv/stum turpjäxa med för bred läst? Lättare vikt på det och det blir en win-win? </p><p></p><p>Jag tror kanske inte att man behöver lära sig njuta av ett par mjukare pjäxor, jag tror kanske att det kommer av sig självt om lyckas få till en riktigt bra fit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1085223, member: 54815"] Detta är jävulskt intressant. Jag har funderat på vad man ska ha för nya pjucks nu ett tag, gått ett flertal hundra höjdmeter med denna tanke som underhållning. Har i två och en halv säsong åkt med Dynafit Vulcan. I början växlade jag lite mellan dom och mina gamla Nordica Patron Pro, som var hårda och smala och satt som en smäck. Med de blev utslitna och delvis uppeldade och passade inte en endaste bindning, så då blev det Vulcan på heltid. När jag började åka på dem var de styvare än Patron Pro. Utan tvekan. Det med ett fantastiskt gåläge och relativt lågt vikt (skulle jag tro, vet faktiskt inte vad de väger). Kanske att de var för styva? Nu har de blivit mjukare, men jag börjar sakna lite tighthet. Har bytt till en tjockare liner nyligen. och det blev verkligen bättre, men känner fortfarande att jag hade velat ha något tightare. Nu har jag inte åkt i rena alpinpjäxor på snart två år, kanske har jag fel, men jag känner inte att lite mjukare pjäxor hade varit något problem för min förmåga att hoppa klippor eller köra brant som satan eller så. Kanske bättre med en pjäxa som sitter svintight och är mjukare än en styv/stum turpjäxa med för bred läst? Lättare vikt på det och det blir en win-win? Jag tror kanske inte att man behöver lära sig njuta av ett par mjukare pjäxor, jag tror kanske att det kommer av sig självt om lyckas få till en riktigt bra fit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Tillbaka
Topp