Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 1085469" data-attributes="member: 13256"><p>Hejsa alla prylnissar, trevligt att läsa om allas pjäxuplevelser och funderingar.</p><p></p><p>Jag är verkligen inte någon expert i ämnet vad gäller teknik/material/prylar utan talar utifrån erfarenhet/känsla. </p><p></p><p>Är uppvuxen i racepjux och har kört de senaste säsonger utanför och i pisten med Bodacious pjux med tillhörande Bodacious lagg i 186 cm med en fks185 bindning. Turanpassat, knappast. Stabilt, mycket! Har även haft ett par turskidor och turpkäxor (Garmot Radical). Hade otroliga problem att åka i dessa pjäxor när föret blev annat än nyfallen pow. Mjuka pjäxor är kass i utmanande förhållanden. Punkt! (Iaf för mig). Det är även värdelöst att släpa runt på två par pjäxor så vad göra? Jag provade massor med pjäxor och tillslut föll lotten på ett par Lupo carbon (hål i plånboken). Angivna flextal ska tas med en nypa salt, Lupo Carbon ska ha samma flex som mina Bodacious men nej. Lupo är mjukare, betydligt. Däremot så gillar jag att lupon (nu efter 15-20 skiddagar) erbjuder ett längre flex utan att bli tokmjuk, det känns som om den styvar till sig innan det går överstyr. Pjäxan håller för uppkörda pister och off-pist, skare och slask. Jag gillar dem nu, tog ett tag att vänja sig. Att gåläget är 67 grader uppskattas, vikten (utan tunga) är runt 1600 gram är helt ok. </p><p></p><p>Jag väger 73kg och åker skidor överallt, pist, skog, brant, flackt, dis och dimma. </p><p></p><p>Nu börjar jakten på ny skida som funkar till allt, är trött på att släpa på två par och Bodacious planken går man så lite som möjligt med. </p><p></p><p>Och</p><p> [USER=138200]@Ogi-June[/USER] pettitor var riktigt lattjo skidor att leka runt på berget med, lika bra framåt som bakåt. Har du något att tillägga i flexdisskutionen månne?</p><p></p><p>/Leder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 1085469, member: 13256"] Hejsa alla prylnissar, trevligt att läsa om allas pjäxuplevelser och funderingar. Jag är verkligen inte någon expert i ämnet vad gäller teknik/material/prylar utan talar utifrån erfarenhet/känsla. Är uppvuxen i racepjux och har kört de senaste säsonger utanför och i pisten med Bodacious pjux med tillhörande Bodacious lagg i 186 cm med en fks185 bindning. Turanpassat, knappast. Stabilt, mycket! Har även haft ett par turskidor och turpkäxor (Garmot Radical). Hade otroliga problem att åka i dessa pjäxor när föret blev annat än nyfallen pow. Mjuka pjäxor är kass i utmanande förhållanden. Punkt! (Iaf för mig). Det är även värdelöst att släpa runt på två par pjäxor så vad göra? Jag provade massor med pjäxor och tillslut föll lotten på ett par Lupo carbon (hål i plånboken). Angivna flextal ska tas med en nypa salt, Lupo Carbon ska ha samma flex som mina Bodacious men nej. Lupo är mjukare, betydligt. Däremot så gillar jag att lupon (nu efter 15-20 skiddagar) erbjuder ett längre flex utan att bli tokmjuk, det känns som om den styvar till sig innan det går överstyr. Pjäxan håller för uppkörda pister och off-pist, skare och slask. Jag gillar dem nu, tog ett tag att vänja sig. Att gåläget är 67 grader uppskattas, vikten (utan tunga) är runt 1600 gram är helt ok. Jag väger 73kg och åker skidor överallt, pist, skog, brant, flackt, dis och dimma. Nu börjar jakten på ny skida som funkar till allt, är trött på att släpa på två par och Bodacious planken går man så lite som möjligt med. Och [USER=138200]@Ogi-June[/USER] pettitor var riktigt lattjo skidor att leka runt på berget med, lika bra framåt som bakåt. Har du något att tillägga i flexdisskutionen månne? /Leder [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Lära sig njuta av åkningen i mjuka pjäxor.
Tillbaka
Topp