Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="baztin" data-source="post: 470101" data-attributes="member: 33693"><p>Om det finns intresse och koordination så finns det inga egentliga hinder för att barnen ska kunna lära sig att åka. </p><p>Att leder och dyl. inte hunnit utvecklas klart är inget att tänka på. Små barn är ju såpass mjuka i leder med mera att det i alla fall inte finns någon större risk för skador än för en ungdom/vuxen. </p><p></p><p>Pga att jag inte har några egna barn så kan jag kanske inte ge några tips grundade på egen erfarenhet av att vara pappa. Men jag har ju själv varit barn och har dessutom gått en skidlärarkurs och en handledarkurs. Det som är väldigt viktigt att tänka på i början är som du säkert kan lista ut själv; att lyssna på vad ditt barn säger och ta stor hänsyn till det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="baztin, post: 470101, member: 33693"] Om det finns intresse och koordination så finns det inga egentliga hinder för att barnen ska kunna lära sig att åka. Att leder och dyl. inte hunnit utvecklas klart är inget att tänka på. Små barn är ju såpass mjuka i leder med mera att det i alla fall inte finns någon större risk för skador än för en ungdom/vuxen. Pga att jag inte har några egna barn så kan jag kanske inte ge några tips grundade på egen erfarenhet av att vara pappa. Men jag har ju själv varit barn och har dessutom gått en skidlärarkurs och en handledarkurs. Det som är väldigt viktigt att tänka på i början är som du säkert kan lista ut själv; att lyssna på vad ditt barn säger och ta stor hänsyn till det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Tillbaka
Topp