Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="superD" data-source="post: 470199" data-attributes="member: 85997"><p>jag tror definitivt att det är bäst att prova med längskidor första gångerna, tyvärr så har inte mina barn tyckt att det har varit roligt, dem har bara tjatat om att åka till backen, så det fick det bli...mitt äldsta barn är nu precis 4år och han lärde sig att åka när han var 3, även om han fick prova några ggr med hyrutrustning redan vid 2...</p><p></p><p>jag skulle rekomendera dig att köpa ny utrustning direkt, för den är så billig, så du tjänar in hyrkostnaden direkt, jag köpte kompletta,nya, bra skidor med bindning för 400kr i våras, och pjäxor för ungefär lika mycket...</p><p></p><p>när det gäller skidskolan som någon har skrivit, så tycker jag, trots att även jag är skidlärare, att om du själv är en duktig åkare och är pedagogiskt lagd, så kan du lära dem lika bra själv i början och framförallt så kan du ju lägga mycket mer tid på att leka fram åkningen,än vad en skidlärare har tid med... jag lekte tex. mycket på lätta rails och hopp och det gjorde ju att han alltid tyckte det var roligt att vara i backen, sen när han blir lite äldre så kommer även jag att sätta honom i skidskola om han vill...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="superD, post: 470199, member: 85997"] jag tror definitivt att det är bäst att prova med längskidor första gångerna, tyvärr så har inte mina barn tyckt att det har varit roligt, dem har bara tjatat om att åka till backen, så det fick det bli...mitt äldsta barn är nu precis 4år och han lärde sig att åka när han var 3, även om han fick prova några ggr med hyrutrustning redan vid 2... jag skulle rekomendera dig att köpa ny utrustning direkt, för den är så billig, så du tjänar in hyrkostnaden direkt, jag köpte kompletta,nya, bra skidor med bindning för 400kr i våras, och pjäxor för ungefär lika mycket... när det gäller skidskolan som någon har skrivit, så tycker jag, trots att även jag är skidlärare, att om du själv är en duktig åkare och är pedagogiskt lagd, så kan du lära dem lika bra själv i början och framförallt så kan du ju lägga mycket mer tid på att leka fram åkningen,än vad en skidlärare har tid med... jag lekte tex. mycket på lätta rails och hopp och det gjorde ju att han alltid tyckte det var roligt att vara i backen, sen när han blir lite äldre så kommer även jag att sätta honom i skidskola om han vill... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Tillbaka
Topp