Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dirtbag" data-source="post: 473722" data-attributes="member: 58227"><p>Jag anar att det kanske var mitt inlägg som skapade viss debatt. Mjuk ville få tips om hur han skulle undvika att bli en farsa som genom sin hets att få barnen att älska skidåkning uppnår det motsatta, där var min uppfattning att skidskolan kunde bidra till detta. Det jag menar då är naturligtvis inte att skidskolan inte har kunskaper nog att lära barn att åka, men att ett genuint intresse kommer från föräldrarna. Skidskolan har nog många kvaliteter, men de kan inte ersätta en engagerad förälder. Att man senare ingår i en grupp och lär sig teknik är en annan fråga. Om man är "sportlovsåkare" eller "vc-åkare" hör inte till saken. </p><p></p><p>Jag jobbar i skolans värld skulle aldrig ens komma på att ifrågasätta en engagerad förälders betydelse för en elevs kunskaper, jag förstår min begränsning som pedagog och påstår att en elev lär sig mycket mer utanför skolans väggar och menar att det samma gäller skidåkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dirtbag, post: 473722, member: 58227"] Jag anar att det kanske var mitt inlägg som skapade viss debatt. Mjuk ville få tips om hur han skulle undvika att bli en farsa som genom sin hets att få barnen att älska skidåkning uppnår det motsatta, där var min uppfattning att skidskolan kunde bidra till detta. Det jag menar då är naturligtvis inte att skidskolan inte har kunskaper nog att lära barn att åka, men att ett genuint intresse kommer från föräldrarna. Skidskolan har nog många kvaliteter, men de kan inte ersätta en engagerad förälder. Att man senare ingår i en grupp och lär sig teknik är en annan fråga. Om man är "sportlovsåkare" eller "vc-åkare" hör inte till saken. Jag jobbar i skolans värld skulle aldrig ens komma på att ifrågasätta en engagerad förälders betydelse för en elevs kunskaper, jag förstår min begränsning som pedagog och påstår att en elev lär sig mycket mer utanför skolans väggar och menar att det samma gäller skidåkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Tillbaka
Topp