Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Grillo" data-source="post: 481843" data-attributes="member: 82137"><p>Tjena.</p><p>Intressant tråd, mycket rolig läsning.</p><p>Började personligen åka när jag var 4, under ledning av min gode far, alltså inte i skidskola.</p><p>Det har fungerat mycket bra för mig och mina två bröder (som nu är 18 och 13).</p><p></p><p>Måste även ge tummen upp till Tompan14 som tar upp säkerhets aspekten, vilket är nästan lika viktigt som att lära sig ploga. Se till att du från början lär dina barn de regler som gäller i backen. Och som sagt, bered dig på att böja rygg, tror det kommer att vara värt det.</p><p></p><p>Inser nu att jag nog är väl ung för kanske tas på allvar i just den här tråden, men jag har iaf nästan 12 år med tre dagar i veckan i backen så jag har sett en hel del. Kan hända blir man lite skadad när man växer upp med en farsa som när man va liten körde pistmaskin och plockade ned folk i pulka.</p><p></p><p>En annan aspekt, där jag har övertaget på grund av min ålder, är att när din grabb (om han fastnar för skidåkning) börjar komma upp i min ålder, så kommer ni ha sjukt kul i backen ;P Jag drar med min farsa till Argentiére v5 och det ska bli sjukt kul.</p><p></p><p>Hoppas jag bidrog med nån intressant reflektion iaf, </p><p></p><p>Shine on, Grillo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Grillo, post: 481843, member: 82137"] Tjena. Intressant tråd, mycket rolig läsning. Började personligen åka när jag var 4, under ledning av min gode far, alltså inte i skidskola. Det har fungerat mycket bra för mig och mina två bröder (som nu är 18 och 13). Måste även ge tummen upp till Tompan14 som tar upp säkerhets aspekten, vilket är nästan lika viktigt som att lära sig ploga. Se till att du från början lär dina barn de regler som gäller i backen. Och som sagt, bered dig på att böja rygg, tror det kommer att vara värt det. Inser nu att jag nog är väl ung för kanske tas på allvar i just den här tråden, men jag har iaf nästan 12 år med tre dagar i veckan i backen så jag har sett en hel del. Kan hända blir man lite skadad när man växer upp med en farsa som när man va liten körde pistmaskin och plockade ned folk i pulka. En annan aspekt, där jag har övertaget på grund av min ålder, är att när din grabb (om han fastnar för skidåkning) börjar komma upp i min ålder, så kommer ni ha sjukt kul i backen ;P Jag drar med min farsa till Argentiére v5 och det ska bli sjukt kul. Hoppas jag bidrog med nån intressant reflektion iaf, Shine on, Grillo [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Tillbaka
Topp