Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Becki" data-source="post: 815245" data-attributes="member: 116937"><p>Hej, vi bor i Skåne och har köpt utrustning till alla tre för att ta chansen att få mer än 7 dagar på skidor per år. Förutom blocket och tradera så kan jag tipsa om Hasses sportbyten som säljer begagnad hyrutrustning.</p><p></p><p>Nu är vi dock på väg mot säsong tre med samma skidor. Är det ett problem om skidorna är för korta? Det gäller väl särskilt den äldre flickan som är 9 år, 134 lång och jag har för mig att hennes skidor är 1 m. Dessutom är det dags att byta pjäxor. De minsta fick köra med samma pjäxor de två första åren eftersom minsta storleken jag kunde hitta var 15. Hur stora/små ska de vara? De minsta (4-åringarna) har fötter som är 15.5 och 16.0, äldsta flickan (9) har jag inte hunnit mäta ännu.</p><p></p><p>Ang. skidskola kan jag berätta att vår äldsta flicka är "väldigt" försiktig och nästan en räddhare -hon har fortfarande bekymmer med att cykla. MEN skidor det åker hon! Det är jag mer än övertygad om att vi har duktiga skidskolelärare i Sälen och Idre att tacka för. Våra minsta får vänta ett år till, så vi ska ta fiskbullens skidlift-tips till oss.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Becki, post: 815245, member: 116937"] Hej, vi bor i Skåne och har köpt utrustning till alla tre för att ta chansen att få mer än 7 dagar på skidor per år. Förutom blocket och tradera så kan jag tipsa om Hasses sportbyten som säljer begagnad hyrutrustning. Nu är vi dock på väg mot säsong tre med samma skidor. Är det ett problem om skidorna är för korta? Det gäller väl särskilt den äldre flickan som är 9 år, 134 lång och jag har för mig att hennes skidor är 1 m. Dessutom är det dags att byta pjäxor. De minsta fick köra med samma pjäxor de två första åren eftersom minsta storleken jag kunde hitta var 15. Hur stora/små ska de vara? De minsta (4-åringarna) har fötter som är 15.5 och 16.0, äldsta flickan (9) har jag inte hunnit mäta ännu. Ang. skidskola kan jag berätta att vår äldsta flicka är "väldigt" försiktig och nästan en räddhare -hon har fortfarande bekymmer med att cykla. MEN skidor det åker hon! Det är jag mer än övertygad om att vi har duktiga skidskolelärare i Sälen och Idre att tacka för. Våra minsta får vänta ett år till, så vi ska ta fiskbullens skidlift-tips till oss. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Tillbaka
Topp