Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="erik_lagg" data-source="post: 815258" data-attributes="member: 88096"><p>Hej,</p><p></p><p>Bra tråd. Mina egna barn började åka skidor när de var tre. Vid treårsålder tror jag att många barn är extremt övermodiga och samtidigt lite för små för att lära sig bromsa. Därför tycker jag att sele är mycket bra om man låter sina barn åka så tidigt. Visst barnen lär sig inte bromsa men de lär sig att stå på skidorna och övar upp balansen fantastiskt bra. Sedan ska man kanske inte åka med sele där det är knökfullt med folk - undvik sådana ställen om ni har småbarn över huvudtaget. För mina barn funkade sele i den åldern extremt bra och bidrog till åkglädjen - min ena son skrattade hela tiden när han åkte - värsta super G stilen med noll egen fartkontroll men faktiskt med skärande svängar. Om man börjar åka med barn i fyraårsålder kan sele kanske vara bra men från femårsålder är det bara i vägen. Visst kan man åka med småbarn mellan benen men jag tror att få barn tycker att det är speciellt roligt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="erik_lagg, post: 815258, member: 88096"] Hej, Bra tråd. Mina egna barn började åka skidor när de var tre. Vid treårsålder tror jag att många barn är extremt övermodiga och samtidigt lite för små för att lära sig bromsa. Därför tycker jag att sele är mycket bra om man låter sina barn åka så tidigt. Visst barnen lär sig inte bromsa men de lär sig att stå på skidorna och övar upp balansen fantastiskt bra. Sedan ska man kanske inte åka med sele där det är knökfullt med folk - undvik sådana ställen om ni har småbarn över huvudtaget. För mina barn funkade sele i den åldern extremt bra och bidrog till åkglädjen - min ena son skrattade hela tiden när han åkte - värsta super G stilen med noll egen fartkontroll men faktiskt med skärande svängar. Om man börjar åka med barn i fyraårsålder kan sele kanske vara bra men från femårsålder är det bara i vägen. Visst kan man åka med småbarn mellan benen men jag tror att få barn tycker att det är speciellt roligt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Tillbaka
Topp