Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="The-Geb" data-source="post: 825928" data-attributes="member: 69475"><p>Att låta barnen gå i skidskola är toppen... Svenska skidlärare är lysande pedagoger och skidskoleområdena är spännande att upptäcka för barnen. Tror Skistar har tre års gräns, men det hindrar ju inte att barnen kan börja prova på lite på egen hand, med tålmodig förälder innan dess. Jag vet inte hur det ser ut i skidskolorna nere i Europa idag, men kommer ihåg när jag själv gick i skidskola för första gången i Österrike 1977, eller 78. Om jag jämför denna upplevelse med den jag har från mina barns (idag 5 och 7 år. Började i skidskola när de var 3 år) skidskola i Sverige så kan jag bara återigen applådera våra svenska skidlärare.</p><p></p><p>Längdskidor är bra för att vänja sig vid att ha skidor på fötterna och är precis som flera har skrivit tidigare bra för balansen, i och med den lösa hälen.</p><p></p><p>Sen är det ju som vanligt när det handlar om barn. Allt måste ske i deras takt och på deras villkor och bygga på glädje. Tycker barnen att det är toppenroligt att åka skidor. Hurra! Det innebär att du som intresserad förälder åtminstone får hänga i miljön, även om det inte blir mycket åkning för egen del. Vad du däremot får mycket av är dina barns glädje över att efterhand bättre och bättre behärska den svåra, i början näst intill omöjliga konstformen skidåkning. Inget går upp mot barn som med rosiga kinder förkunnar att skidåkning är det roligaste som finns...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The-Geb, post: 825928, member: 69475"] Att låta barnen gå i skidskola är toppen... Svenska skidlärare är lysande pedagoger och skidskoleområdena är spännande att upptäcka för barnen. Tror Skistar har tre års gräns, men det hindrar ju inte att barnen kan börja prova på lite på egen hand, med tålmodig förälder innan dess. Jag vet inte hur det ser ut i skidskolorna nere i Europa idag, men kommer ihåg när jag själv gick i skidskola för första gången i Österrike 1977, eller 78. Om jag jämför denna upplevelse med den jag har från mina barns (idag 5 och 7 år. Började i skidskola när de var 3 år) skidskola i Sverige så kan jag bara återigen applådera våra svenska skidlärare. Längdskidor är bra för att vänja sig vid att ha skidor på fötterna och är precis som flera har skrivit tidigare bra för balansen, i och med den lösa hälen. Sen är det ju som vanligt när det handlar om barn. Allt måste ske i deras takt och på deras villkor och bygga på glädje. Tycker barnen att det är toppenroligt att åka skidor. Hurra! Det innebär att du som intresserad förälder åtminstone får hänga i miljön, även om det inte blir mycket åkning för egen del. Vad du däremot får mycket av är dina barns glädje över att efterhand bättre och bättre behärska den svåra, i början näst intill omöjliga konstformen skidåkning. Inget går upp mot barn som med rosiga kinder förkunnar att skidåkning är det roligaste som finns... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Lära små barn åka skidor
Tillbaka
Topp