Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Lära små barn åka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1083482" data-attributes="member: 158146"><p>Bra kommentarer ovan. </p><p></p><p>Hjälpmedel: Hockeyklubba tycker jag är mycket bättre än sele. Finns inga nackdelar, till skillnad från sele.</p><p></p><p>Sedan är kommentaren om längd helt relevant. Efter att varit inne i skidlärare/ tränarsvängen i nästan nästan 20 år innan jag fick egna barn var jag helt inne på att mina barn ska lära sig längd först. Men när de väl var knappt två år, bara ramlade med längd, fick de testa alpint (men hemma på gården, med en sop som T-bar och mig som lift). Det gick galant. Mycket roligare. När de däremot var 2,5 år fungerade längd mycket bra. Kunde åka långa sträckor när det var utför. Uppför fick de hjälp och satt uppe på Fjellpulken. Då var även alpint ok.</p><p></p><p>Däremot är lärdomen att under 4 år kan de lära sig att åka, men de är inte mogna att utvecklas speciellt mycket. Mina barn hade nog 50-70 skiddagar när de var 4 år. De var inte bättre än sina dagiskompisar som hade 10. Men från 4 års ålder sker utvecklingen radikalt. Jo, jag vet att någon kommer lägga upp en video på Casper Treadway, men det finns motsvarande på 5-7-åringar som är helt sjukt duktiga tekniskt, åker bättre än en normal skidlärare i Åre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1083482, member: 158146"] Bra kommentarer ovan. Hjälpmedel: Hockeyklubba tycker jag är mycket bättre än sele. Finns inga nackdelar, till skillnad från sele. Sedan är kommentaren om längd helt relevant. Efter att varit inne i skidlärare/ tränarsvängen i nästan nästan 20 år innan jag fick egna barn var jag helt inne på att mina barn ska lära sig längd först. Men när de väl var knappt två år, bara ramlade med längd, fick de testa alpint (men hemma på gården, med en sop som T-bar och mig som lift). Det gick galant. Mycket roligare. När de däremot var 2,5 år fungerade längd mycket bra. Kunde åka långa sträckor när det var utför. Uppför fick de hjälp och satt uppe på Fjellpulken. Då var även alpint ok. Däremot är lärdomen att under 4 år kan de lära sig att åka, men de är inte mogna att utvecklas speciellt mycket. Mina barn hade nog 50-70 skiddagar när de var 4 år. De var inte bättre än sina dagiskompisar som hade 10. Men från 4 års ålder sker utvecklingen radikalt. Jo, jag vet att någon kommer lägga upp en video på Casper Treadway, men det finns motsvarande på 5-7-åringar som är helt sjukt duktiga tekniskt, åker bättre än en normal skidlärare i Åre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Lära små barn åka
Tillbaka
Topp