Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Lära små barn åka
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1083490" data-attributes="member: 83225"><p>Ett krux för oss är att vi bor där det knappt varit nån snö alls i år (Östergötland). Så det enda vi har att tillgå är Tolvmannabacken i Kisa. Egentligen hade jag bara tänkt att hon skulle få glida omkring lite på skidor där det knappt lutar men eftersom det inte finns nån snö att tillgå där blir vi lite förvisade till backen.</p><p></p><p>Hockeyklubban var intressant. Vad man kan se av videon som är länkad ovan dock så verkar ju inte kontrollen vara riktigt 100%ig... </p><p></p><p>När det gäller att fästa ihop spetsarna är det ju just det som vekar vara lösningen för nämnden Treadway. Kollar man filmerna på honom så åker han med spetsarna ihopsatta. Jag har väl egentligen inga ambitioner om att dottern ska bli tekniskt fulländad eller så utan vill egentligen bara att hon ska kunna vara med i skidbacken så snart som möjligt.</p><p></p><p>Är det nån av er som har några tips på hur ni fått dem att faktiskt förstå hur man svänger?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1083490, member: 83225"] Ett krux för oss är att vi bor där det knappt varit nån snö alls i år (Östergötland). Så det enda vi har att tillgå är Tolvmannabacken i Kisa. Egentligen hade jag bara tänkt att hon skulle få glida omkring lite på skidor där det knappt lutar men eftersom det inte finns nån snö att tillgå där blir vi lite förvisade till backen. Hockeyklubban var intressant. Vad man kan se av videon som är länkad ovan dock så verkar ju inte kontrollen vara riktigt 100%ig... När det gäller att fästa ihop spetsarna är det ju just det som vekar vara lösningen för nämnden Treadway. Kollar man filmerna på honom så åker han med spetsarna ihopsatta. Jag har väl egentligen inga ambitioner om att dottern ska bli tekniskt fulländad eller så utan vill egentligen bara att hon ska kunna vara med i skidbacken så snart som möjligt. Är det nån av er som har några tips på hur ni fått dem att faktiskt förstå hur man svänger? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Lära små barn åka
Tillbaka
Topp